1950`den günümüze Türk resminde kadın teması ve renk anlayışı
dc.contributor.advisor | Düzgün, Ali | |
dc.contributor.author | Yazar, Alev | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:27:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:27:01Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708617 | |
dc.description.abstract | 79 9. ÖZET 1950 sonrası yaşanan değişimlere bakıldığında ekonomik, siyasi, kültürel, toplumsal vb. birçok alanda meydana gelen gelişmeler sanatı ve sanatçıyı doğrudan etkilemiştir. Bu dönemde, resim sanatında Batı'ya yönelmeler artmış, sanat toplumun her köşesine ulaştırılmaya çalışılmıştır. Sanat galerilerinin ve sanat eğitimi veren okulların sayılarında büyük artışlar görülmüştür. 1950'den sonra yaşanan toplumsal değişimlerden etkilenen kadın, çağdaş Türk resminin önemli sanatçılarına ilham kaynağı olmaya devam etmiştir. Türk resminin Batı görüş ve teknikleri içinde gelişmiş olan kadın konusu, ulusal gelenekler bakımından sınırlı kaynaklardan yararlanmak zorunda kalmıştır. Türk resim sanatçıları, ne yazık ki Batı resrninin geçtiği aşamalardan geçmeden kendilerini 20. y.y. sanat akımları içinde bulmuşlardır. Türk resmi biçim arayışları içine girmiştir. Çoğu kez figür resrninin yeterince güçlenemediği söylenebilir. 1950 sonrası kadın konusu çalışan temsilciler, sanat toplulukları dışmda artık özgür çalışmaya başlamışlardır. Kadın teması artık evrensel boyutlara ulaşma savaşı vermektedir. | |
dc.description.abstract | 80 10. SUMMARY When we look at the changes occurred after 1950, it can be seen that the improvements that took place in the financial, political, cultural and social areas have had direct impacts on the art and the artist. In this period, the artists directed their works to the Western style. Additionally, drawing as a branch of art was tried to be presented all over the society and there had been an important increase in the number of institutions and schools for art education. The women, who were affected a lot by the changes in the society, have become the source of inspiration for the important artists of Turkish drawing. The theme of woman has developed in the way of Western way of thinking and techniques yet it had to make use of limited sources because of national traditions. Unfortunately, Turkish artists found themselves in the 20* century style without experiencing the phases that the Western art had already experienced. Therefore, Turkish drawing experienced a time of looking for the right style. It can be said that the figurative drawing could not improve enough. After 1950, the representatives working on the theme of woman have started to work independently. The theme of woman is now fighting for the aim of reaching a universal basis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1950`den günümüze Türk resminde kadın teması ve renk anlayışı | |
dc.title.alternative | Woman as a theme and colour understanding in Turkish art of drawing from 1950 to the current day | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 165300 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 148626 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |