Show simple item record

dc.contributor.advisorYüce, Abdulhakim
dc.contributor.authorÖgke, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-08T14:25:58Z
dc.date.available2021-05-08T14:25:58Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708355
dc.description.abstractGünümüze Tasavvuf bi't-Tarîkat ve Dîvânçe-i İlâhiyât adlı iki eseri ulaşan Eroğlu Nûri (v. 1012/1603), bu eserlerinden ilkini manzum, diğerini ise nesir olarak yazmıştır. Üstadları Vâhib-i Ümmî ve Ahmed Şemseddîn-i Marmaravî'nin de etkisiyle şekil, tür, dil ve anlatım özellikleri bakımından Yûnus tarzında yazdığı eserleri, taşıdıkları dil ve edebiyat özellikleri bakımından uzmanlarca ?Türkçe'nin zaferi? kabul edilebilecek nitelikte görülmektedir.Eroğlu Nûri, tasavvufun daha çok amelî / pratik boyutunu yansıtan konularda tasavvufun genel kabulleri içinde yer almakta; Halvetiyye tarîkatine mahsus uygulamalarda Halvetî, tasavvuf düşüncesinin ilgi alanına giren konularda ise iyi bir vahdet-i vücûd tâkipçisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bütün bunlarla birlikte o, fikren ve mânen beslendiği Türk tasavvuf düşüncesinden bâzı unsurları da kendi tasavvuf anlayışına ve görüşlerine aksettirmiştir. Yaşadığı çevrenin fizikî, coğrafî, sosyal ve kültürel unsurlarını da hemen hemen her fırsatta nesir ve şiirlerine yansıtması da ayrıca bir zenginlik olarak değerlendirilmelidir.
dc.description.abstractEroğlu Nuri (d. 1012/1603), whose two Works, Tasawwuf bi?t-Tarikat and Dîvânçe-i İlâhiyât, came to our today, has written first in verse, the other in prose. His Works which he wrote in Yunus style in respects of characteristics of form and type and language and expression with influence of his teachers, Vahib-i Ummi and Ahmad Shamsaddin-i Marmarawi, are seen as `victory of Turkish? by experts in respects of its linguistic and literary features.While Eroğlu Nuri adopt general acceptances of mysticism in practical subjects of tasawwuf, he is an Halwati in practicals of Halwatiyya sect and an good successor of wahdat-i wucud in topics of mystic thought. However, he reflected some elements of Turkish mystic thought which he was matured in thought and in spirit (thoughtly and spiritly) to his own mystic understanding and views. In addition, his reflection of cultural and social and physical and geographical elements of environment who lived to his verses and proses in all almost occasions is also evaluated as richness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleEroğlu Nûri`nin (v.1012/1603) tasavvufî görüşleri
dc.title.alternativeSufistic views of Eroğlu Nuri (d. 1012/1603)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSoul
dc.subject.ytmElmalı basin
dc.subject.ytmHuman
dc.subject.ytmZahid
dc.subject.ytmHalvetiyye
dc.subject.ytmAntalya-Elmalı
dc.subject.ytmHistory of mysticism
dc.subject.ytmPhilosophy of mysticism
dc.subject.ytmHuman nature
dc.subject.ytmArif
dc.identifier.yokid304069
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219909
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineTasavvuf Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess