Okul grubunun okul yaşam kalitesi ve akademik başarı üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Köse, M.Ruhi | |
dc.contributor.author | İlmen, Eda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:25:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:25:21Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708206 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, üç grup ilköğretim okulunda okuyan öğrencilerin genel okul yaşam kalitesi ile dört alt boyuta ilişkin algılarını ve bu algılarının öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavlarındaki başarı puanları üzerindeki etkilerini ve bu üç ilköğretim okulunda çalışan öğretmenlerin genel okul yaşam kaliteleri ve dört alt boyuta ilişkin algılarını saptamayı amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini; 2008?2009 yılları içerisinde Van ili kent sınırları içerisinde yer alan farklı nitelikteki ilköğretim okullarının yedinci sınıflarında okuyan ve Seviye Belirleme Sınavına (SBS) katılan öğrenciler ve yine bu farklı nitelikteki ilköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 150 branş öğretmeni ve 270 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklemi oluşturan öğretmen ve öğrencilere, Sarı (2007) tarafından geliştirilen Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen bilgiler SPSS programında çözümlenmiştir. Üç grup ilköğretim okulundaki öğrencilerin genel okul yaşam kalitesine ve okul yaşam kalitesinin dört alt boyutuna ilişkin algıları ile öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki başarılarının aritmetik ortalamaları arasındaki farklılıkların istatistiksel anlamlılık derecesi ile öğrencilerin devam ettikleri okul grubunun öğrencilerin genel okul yaşam kalitesindeki, yaşam kalitesinin alt boyutlarındaki ve Seviye Belirleme Sınavındaki başarılarındaki varyasyon üzerindeki etkilerini test edebilmek için Tek- Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) tekniği kullanıldı.Genel okul yaşam kalitesi ve okul yaşam kalitesinin dört alt boyutu ile öğrencilerin Seviye Belirleme Sınavındaki başarıları arasındaki ilişkileri çözümlemek için Korelasyon Analiz tekniği kullanıldı. Üç grup ilköğretim okulunda çalışan öğretmenlerin genel okul yaşam kalitesine ve okul yaşam kalitesinin dört alt boyutuna ilişkin algılarının aritmetik ortalamaları arasındaki farklılıkların istatistiksel anlamlılık derecesi ile çalışılan okul grubunun öğretmenlerin genel okul yaşam kalitesindeki yaşam kalitesinin dört alt boyutuna ilişkin algılarındaki varyasyon üzerindeki etkilerini test edebilmek için yine Tek-Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) tekniği kullanıldı.Araştırma sonucunda öğrencilerin genel okul yaşam kalitesine yönelik algılarının aritmetik ortalamalarının öğrencilerin devam ettikleri okul grubuna bağlı olarak önemli farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Genel okul yaşam kalitesinin alt boyutlarını oluşturan öğrenci, yönetici, öğretmen ve okula yönelik algılarının da öğrencilerin devam ettikleri okul grubuna bağlı olarak önemli farklılıklar gösterdiği ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde okul grubunun öğrencilerin SBS puanları üzerinde farklılık gösterdiği sonucuna da ulaşılmıştır. Öğretmenlerin de genel okul yaşam kalitesine yönelik algılarının aritmetik ortalamalarının öğretmenlerin çalıştıkları okul grubuna bağlı olarak önemli farklılıklar gösterdiği ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research?s aims is to identify three groups of primary school students perceptions with the general school life the four sub-dimensions of gualites and these perceptions effects on their their Level Setting Examination and teachers who works in this three primary schools,general school life gualities and to identify perceptions which related to four sub-dimensions.Survey?s universe;different nature 7. grade primary school students who lives with in the city limits in Van in 2008-2009 and who attand the Level Examination and branch teachers who are working in these different quality primary schools.Samples of these research created by 150 branch teachers and 270 primary school students school .School living scale developed by SARI (2007) was applied to the teachers and the students forming the sampling. This information are resolved in the SPSS program.The life qualities of three primary school students and perceptions of sub-dimensions school life qualities are examined.Statitical means of differences between arithmetic of students Level Setting examination successes are determined.Single ?way Analysis of variance ( One- way ANOVA) techniques is used t oto test effects on Level Examination successes variations and lower dimensions of their life quality and students ,who are continueny the school ,general school life quality.Correlation analysis technique was used to analyse the relationship between successes in Level Examintion students with the school life quality and general school life quality.General school life qualities perceptions of teachers who work in three groups primary school are looked. Perceptions of four sub-dimension school life qualities are determined One- way variance analysis technique is used to test effect on perception variance of school life quality to the teachers who work in three groups primary school.As a result of this research ,significant differences werw observed due to their schools arithmetic avarage according to their perceptions of general school life quality.Administrators,teachers who constinue the sub-dimensions of general school life quality and perceptions to their schools depending on the school groups considerably observed varied.Vice versa it was reached to differences between SBS scores according to their school groups.It was placed to differences between teachers school groups, perceptions of school life qualities and arithmetic averages. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Okul grubunun okul yaşam kalitesi ve akademik başarı üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | School group on the effect quality of school life and academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | School choice | |
dc.subject.ytm | Type of a school | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Success evaluation | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 363643 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 257339 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Sosyoloji Bilim Dalı |