2006 Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programında yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Ömer | |
dc.contributor.author | Bulut, Kenan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:24:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:24:33Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708017 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2006 yılında kabul edilerek uygulanmaya başlanan Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı'ndaki yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu incelenmiştir.Araştırmada, programda yer alan 42 yazma kazanımı incelendikten sonra, içlerinde yaratıcı yazmaya uygun olanlar belirlenmiştir. Kazanımlardan hangilerinin yaratıcı yazmaya uygun olduğunun belirlenmesi uzman görüşü çerçevesinde yapılmıştır. 42 kazanımının tamamının yer aldığı bir anket hazırlanarak Türkçe Eğitimi alanında uzman olan 17 akademisyene gönderilmiş ve onlardan cevaplar istenmiştir. Gelen cevaplar doğrultusunda yazma kazanımlarından hangilerinin yaratıcı yazmaya uygun olduğu belirlenmiştir.Araştırma sonunda uzman görüşü de dikkate alınarak elde edilen bulgulara göre, 42 yazma kazanımından;1.Olayları ve bilgileri sıraya koyarak anlatır.2.Yazısında sebep-sonuç ilişkileri kurar.3.Yazısında amaç-sonuç ilişkileri kurar.4.Yazısını bir ana fikir etrafında planlar.5.Yazısının ana fikrini yardımcı fikirlerle destekler.6.Yazdığı metni görsel materyallerle destekler.7.Olay yazıları yazar.8.Düşünce yazıları yazar.9.Şiir yazar.10.Duygu, düşünce, hayal, izlenim ve deneyimlerini yazarak ifade eder.olmak üzere 10 tanesinin yaratıcı yazmaya uygun olduğuna karar verilmiştir. Söz konusu bu kazanımlar tek tek ele alınarak yaratıcı yazmaya uygunlukları üzerinde durulmuştur.Anahtar kelimeler: Yazma, yazma eğitimi, yazılı anlatım, yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı yazma, yazma kazanımları. | |
dc.description.abstract | In this study, the relevance of objectives related to writing taking place in Turkish Course (for 6th ,7th and 8th grades) to creative writing has been analyzed, which was adopted and used in 2006.In the study, after 42 objectives related to writing skills in the program were analyzed, the objectives connected to the creative writing have been determined. The process of determination of the objectives related to creative writing has been made with the help of the expert opinion. Also, a measurement containing all 42 objectives connected to writing skills has been prepared. Then, it was sent to 17 academicians who are experts in Turkish Instruction to evaluate its content and face validity and their replies have been taken into consideration. With respect to the responses coming from the experts, the objectives related to the writing skills related to the creative writing have been determined.According to the results taken into consideration with the help of the expert opinion, the following 10 objectives out of 42 ones have been accepted related to creative writing;11.He/ She is able to tell events and information in an order.12.He/ She is able to state cause and effect relationship in his/her writing.13.He/ She is able to state purpose and effect relationship in his/her writing.14.He/ She is able to plan his/her writing upon a main theme.15.He/ She is able to support his/ her main idea with supportive ideas.16.He/ She is able to support his/her text with visual materials.17.He/ She is able to write action writing.18.He/ She is able to write opinion writing.19.He/ She is able to write poem.20.He/ She is able to express his/her idea, emotion, imagination, impression and experiences via writing.The objectives in questions were analyzed one by one and their relevance to creative is also examined.Key Words: Writing, writing instruction, written expression, creativity, creative thinking, creative writing, objectives related to writing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2006 Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programında yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu | |
dc.title.alternative | The relevance of the objectives connected to writing taking place in Turkish course 2006 (for the grades of 6, 7, 8) in instructional program to creative writing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Creative writing | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Hand kerchief | |
dc.subject.ytm | Writing classes | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.identifier.yokid | 435453 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 313432 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |