Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Abdulmenaf
dc.contributor.authorTekeş, Behiye
dc.date.accessioned2021-05-08T14:22:30Z
dc.date.available2021-05-08T14:22:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/707530
dc.description.abstractAmaç, Türkiye'de 2011 yılında 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ileuygulanmaya başlanan sağlık yönetim sistemlerinden Kamu Hastaneler Birliği GenelSekreterliği yönetim sisteminin incelenmesi, çalışanlar ve yöneticiler açısındandeğerlendirilmesi, memnuniyet düzeylerinin ölçülmesidir.Çalışmanın Önemi, sağlık sektöründe görev yapan yöneticiler ve çalışanlartarafından yapılan sistem değerlendirmesi ve memnuniyet seviyeleri incelenmiştir.Bu incelemeler sonucunda, genel sekreterlik yönetim sisteminin avantajları,dezavantajları ve iyileştirilmesi gereken yönleri belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmanın yöntemi, benzer yönetim sistemi uygulayan ülkelerin sağlıksistemleri ile karşılaştırmalar yapılarak bu yeni yönetim sisteminin Türkiye'deuygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Genel Sekreterlik yönetim sistemi hakkındadeğerlendirme ve memnuniyet anketleri oluşturulmuş, Van ilinde sağlık sistemdegörev yapan yönetici ve çalışanlara toplam 650 anket uygulanmış, sonuçlarıdeğerlendirilmiştir.Bu çalışmada; Genel sekreterlik yönetim sistemi yapısal olarak incelenmiş,sistemin işleyişi değerlendirilmiştir. Bu yeni sağlık yönetim sistemine benzer sistemuygulayan diğer ülkelerle karşılaştırmalar yapılmış sonuçlarına yer verilmiştir. Sonolarak sahada uygulanan anket soruları ile Genel sekreterlik yönetim sisteminin;IIdeğişim yönetimi, bürokratik süreçleri, insan kaynakları, mali ve denetim vb.uygulamaları yönetici ve çalışanlarca değerlendirilmiş, anket sonuçlarına çalışmadayer verilmiştir. Anket sonuçlarına göre tüm sağlık çalışanlarının eski sağlık yönetimsistemine oranla yeni yönetim sisteminden memnuniyet oranının genel ortalaması%61,4 olarak bulunmuştur. Yönetim sisteminden beklentinin karşılanmama oranıDoktorlarda %52,8 iken, Doktor Dışı Sağlık Çalışanlarında % 69,9'dur. Yöneticilerinçalışanlara oranla sistemden daha fazla memnun oldukları görülmüştür. Anketçalışması ile ilgili diğer değerlendirmeler tez çalışmasında yer almaktadır.
dc.description.abstractThe goal is to examine the General Secretariat of the management system inaccordance with the 663 no introduced decree of law about Provision of Healthmanagement in Public Hospital Association in 2011 in Turkey, to evaluate thesatisfaction levels in terms of employees and managers.The importance of the study was evaluated by the managers and employeeswho worked in the health sector and the level of satisfaction and satisfaction of thesystem. As a result of these investigations, the general secretariat managementsystem's advantages, disadvantages and aspects to be improved has been tried todetermine.The method of study, making comparisons with countries that haveimplemented similar systems of health management system in Turkey, theapplicability of this new management system has been evaluated. Evaluation andsatisfaction surveys on the General Secretariat management system were establishedand a total of 650 questionnaires were administered to managers and employeesworking in the health system in Van and the results were evaluated.In this study; The general secretariat management system has beenstructurally examined and the system's functioning has been evaluated. Comparisonswere made with other countries implementing a system similar to this new healthmanagement system, and the results were included. Finally, the questions of theIVsurvey conducted on the field and General Secretariat management system; changemanagement, bureaucratic processes, human resources, financial and auditing andsimilar applications were evaluated by managers and employees, and the surveyresults were included in the study. According to the survey results, the overallaverage of satisfaction rate of the new management system compared to the oldhealth management system of all health workers is 61.4%. While the rate ofexpectation from the management system is 52.8% for Doctors it is 69.9% forDoctors Without Health Care workers. Administrators were found to be moresatisfied with the system than employees. Other evaluations related to thequestionnaire are included in the thesis study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleSağlık Bakanlığı Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliği yönetim sisteminin değerlendirmesi Van ili örneği
dc.title.alternativeMinistry of Health General Secretariat of Public Hospitality Union example of evaluation of the management system in Van city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement systems
dc.subject.ytmHealth management
dc.subject.ytmPublic Hospitals Union
dc.identifier.yokid10177546
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490800
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess