Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Mehmet
dc.contributor.authorMohammed, Hayman Feqemohammad Mohammed
dc.date.accessioned2020-12-04T09:30:13Z
dc.date.available2020-12-04T09:30:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70715
dc.description.abstractModern yönetim, yönetimsel çalışma sistemi ile başa çıkmak için daha kapsamlı kavramlar bünyesine dâhil etti ve bu modern kavramlar bir süre önce kurumlarda ve organizasyonlarda kapsamlı kaliteyi teşvik etme çabalarını yaygınlaştırmak maksadıyla başladı.Kavram, güç kelimesinden türetilmiştir. Çoğu tanım, çalışanların yetkilendirilmesinin işlevsel özellikleriyle beraber yönetim ve iş ile alakalı mevzularda bir saygı göstergesi olduğuna katılır. Öyle ki bu vasıtayla çalışanlar kendi kararlarını ve uygulamalarının sorumluluğunu alma salahiyetine sahip olurlar. Bu çalışmada, çalışanların Irak Cumhuriyeti Kürdistan'ınına bağlı Erbil şehrindeki ticari şirketlerden birinde müşteri hizmetlerini geliştirmelerine olanak sağlama etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amaçlarını gerçekleştirmek için bir anket tasarlanmış, geliştirilmiş ve bir örneğe dönüştürülmüştür. Anket verilerinin değerlendirilmesinde sosyal bilimler için istatistik programı (SPSS) kullanılmıştır.Bu araştırma bilimsel kaynaklara dayanarak müşteri hizmetlerini geliştirmek için çalışanları yetkilendirme ihtiyacını tasvir etmektedir. Verilerin düzenlenmesinden sonra korelasyon, gerileme ve daha fazla istatistiksel model uygulamaya başladım. Verilerle eşleşen iki ihtimal var; Bağımsız değişken (çalışanların güçlendirilmesi yolları) iyi yapılırsa, bağımlı değişken üzerinde (müşteri hizmetleri) belirgin bir etkisi olur veya tam tersi geçerlidir. Sonraki bölümlerde daha detaylı bilgi sunulmuştur.
dc.description.abstractModern management introduced within advanced concepts to deal with the administrative work system and these modern concepts began some time ago, as it began to spread efforts to promote quality comprehensive in institutions and organizations.This force takes several forms of specialization according to which they are applied to, and in the science of management, there is a group of elements that can be considered aspects of force enables the employee to perform his work better, such as the validity, responsibility, knowledge, appearance, technology, relationships, money, personal trait. The study aimed to identify the effect of enabling employees to improve customer service in one of the commercial companies in the Republic of Iraq from the Kurdistan city of Erbil. To achieve the objectives of the study, a questionnaire was designed, developed, and distributed to a sample. The statistical package for social sciences (SPSS) was used to analyze the questionnaire data.This research illustrates the need of employee empowerment to improve customer services depending on scientific resources. In the theoretical section and depending on the data received from my questionnaire survey in MIC in the empirical section. After organizing the data I started applying correlation and regression and more, statistic model, there are two probabilities that match with the data which is; if the independent variable (ways of employee empowerment) is well done it will have an obvious impact on the dependent variable (customer service) and vice versa, more details will be in next chapters.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe need of employee empowerment to improve the customer services. A case study of (MIC) in the North of Iraq
dc.title.alternativeMüşteri hizmetleri geliştirmede personel güçlendirme ihtiyacı. Kuzey Irak Bölgesinde (MIC) örnek bir olay
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonnel empowerment
dc.subject.ytmNorthern Iraq
dc.subject.ytmCommercial companies
dc.subject.ytmCustomer services
dc.subject.ytmService development
dc.identifier.yokid10178123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486317
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess