Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkan, Yavuz
dc.contributor.authorMohammed, Ayoob Mahmood Mohammed
dc.date.accessioned2020-12-04T09:29:59Z
dc.date.available2020-12-04T09:29:59Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70705
dc.description.abstractÇalışma sorunu, taklit malların tüketici davranışları üzerindeki etkilerini elealmaktadır; ana sorudan hareketle, gelişme ve sonuç üzerinde araştırma ve denetimkonusu üzerine bir dizi soru sorulabilir. Iraklı tüketiciler orijinal ürünlerle taklitürünler arasında fark yaratamıyor mu? Irak'lı tüketicilerin orijinal ürünleri ve sahteürünleri ayırt etmenin kriterleri olarak dikkate aldığı faktörler nelerdir? Iraktüketicisi, her ikisinde de gelenek fenomeni tarafından ortaya atılan tehlikelerin nekadar gerçekçi olduğunu biliyor mu? Konunun doğası gereği ve eldeki sorununcevabını elde etmek için analitik tanımlayıcı metoda güvenme ihtiyacı duyduğumuziçin, araştırma vaka çalışmamızı anket yoluyla destekledik.Araştırmacı tarafından ulaşılan sonuçlardan:Veri analizinin sonuçları, yolsuzluk ve rüşvet yaygınlığının, sahte ürünlerin pazariçindeki yaygınlaşmasına, katılımcıların cevaplarıyla teyit edildiği gibi önemlikatkıda bulunduğunu göstermektedir (% 87). Irak tüketicisi taklit olgusunun ciddi birolgu olduğunu bilir, ancak taklit ürünler kazanmaktadır (% 80).Araştırmacı ayrıca bir dizi öneriler geliştirdi:Tüketici bilincinin eksikliğinin bu malları kullanmanın başlıca nedenlerinden biriolduğu sahte ürünlerin zararlı kullanımı hakkında tüketici farkındalığı. Sahteürünlerin girişini azaltmak için ithal ürünlerin kontrolündeki paketler.Yasadışı pazarları ortadan kaldırın çünkü sahte ürünlerin yaygınlaşmasına katkıdabulunur.Anahtar sözcükler: Taklit Mallar, Satın alma, Alıcıların Davranışı
dc.description.abstractThe study problem addresses the impact of counterfeit goods on consumerbehavior, Proceeding from the main question can be asked a series of questions onthe subject of research and supervision over a development and conclusion, and are:Are Iraqi consumers unable to make the difference between original productsand counterfeit products? What are the factors taken into consideration by the Iraqiconsumers as criteria to distinguish between products Original and counterfeitproducts? To what extent is the Iraqi consumer real conscious of the dangers posedby the phenomenon of tradition on both?Due to the nature of the subject and found the need to rely on the analyticaldescriptive method in order to reach an answer to the question at hand, we supportedour research case study through a questionnaire.Of the results reached by the researcher:The results of the data analysis indicate that the prevalence of corruption and briberycontributes significantly to the increase in the spread of counterfeit goods in themarket as confirmed by respondents' answers (87%). The Iraqi consumer knows thatthe phenomenon of imitation is a serious phenomenon, although it acquirescounterfeit products by (80%).The researcher also developed a set of recommendations:Consumer awareness about the harmful use of counterfeit goods, where the lack ofconsumer awareness is one of the main reasons for using these goods. Packages inthe control of imported products to reduce the entry of counterfeit goods. Eliminateillegal markets because it contributes to the low spread of counterfeit goods.Keywords: Imitation Goods, Purchasing Behavior of Buyers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImpact of imitation goods on purchasing behavior of buyers: the case study of the markets in Iraq and Northern Iraq
dc.title.alternativeİmitasyon malların tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi ırak ve kuzey ırak pazarlarında alan çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmImitate
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmNorthern Iraq
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10178817
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486298
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess