Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşaroğlu, Cihat
dc.contributor.authorQader, Hunar Kamal Qader
dc.date.accessioned2020-12-04T09:29:55Z
dc.date.available2020-12-04T09:29:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70702
dc.description.abstractGünümüzde genel anlamda sosyal ağlar, özelde ise facebbok, kullanıcıların sosyalleşme düzeyleri üzerinde etkili bir araçtır. Farklı araçların kullanımı imkanını da sunan Facebook, bireylerin sosyal hayatları üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkileri olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Facebookun lise öğrencilerinin sosyalleşme düzeyleri üzerinde etkisini ortaya çıkarabilmektir. Nicel yöntemlerden olan tarama modeli ile hazırlanmış olan bu çalışmanın evrenini Erbil lise öğrencileri, örneklemini ise amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 250 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde öğrencilerin facebboku kullanım şekilleri, ikinci kısmı öğrencilerin Facebook kullanım sebepleri ve üçüncü kısımda ise öğrencilerin sosyalleşmesinde faceookun etkisini ölçmeye çalışan sorulardan oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekildedir. Çoğu öğrenci günde bir ya da iki saat Facebook kullanmaktadırlar. Yine öğrencilerin çoğu Facebooku arkadaşları ve tanıdıkları ile iletişim kurmak için kullanmaktadırlar. Öğrenciler facebbok kullanımının kendilerini ailelerinden ve sosyal hayattan alıkoyduklarını ancak Facebook kullanımlarının çalışmalarını hızlandırdıkları ve farklı bilgi türlerine ulaştıklarını belirtmişlerdir.
dc.description.abstractNowadays we can notice that social networks in general, especially Facebook affected on socialization process of users, which it gave a different kind of tools to its user, and those kinds of tools has positive effects on aspects of social life, in the process of socialization, while it will have a negative effects on users. The aims behind of this study are to reveal effects of Facebook on socialization on preparatory students. The method that used in this research is the ideal social survey, and the population universe of the research is the preparatory students in the Erbil city. Each of the type and shape of the sample study is purposive sample by (250) of students in the preparatory schools in Erbil city. The form had given to preparatory students, and is divided to three parts: part one methods of using Facebook by preparatory students, part two motives behind using Facebook by preparatory students, part three pay attention to reveal effects of Facebook on the process of socialization. The study reached a set of results, most important ones are: Many of students were using Facebook for one to two hours in a day; most of them are using chatting service, and many of them were using Facebook to communicate with their relatives and friends. Students felt that using Facebook caused to avoid them from their families and social interactions, but despite that using Facebook by preparatory students caused to boost the level of their studying and they would get different kinds of knowledge through using it.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleThe impact of Facebook on high school students` socialization: Erbil sample
dc.title.alternativeLise öğrencilerinin sosyalleşmesinde Facebook'un etkileri: Erbil örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-10
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmIraq-Erbil
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmSocial networks
dc.identifier.yokid10176499
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486311
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess