dc.contributor.advisor | Sönmez, Vechi | |
dc.contributor.author | Rahman, Mohammed Baiz Rahman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:18:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:18:43Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/706735 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada araştırma yasaları planlayıcı, anlaşılır ve açık yöntemler kullanılarak foklor, genel olarak ele alınıp özellikle hikayenin çocuk eğitimindeki önemi vurgulanmıştır. Çünkü hikayeler insanlığın içindeki gerçeklerden alınmıştır. Öyküler, içinde insanlara ders olacak nasihatlar içerir. Bu da çocukların daha aydın bir şekilde gelişmelerini, güzel bir geleceğe sahip olmalarını sağlar. Bunun yanı sıra çocukların kendilerine güvenmelerini sağlar. Bu alanda foklor ve türleri kendisine has özellikler taşır; fakat özellikle hikayelerin çocuklarda zeka gelişiminde ve doğru dil kullanmalarında büyük rol oynar. Bu da çocukların açık bir görüşe sahip olmalarını sağlar. Bunun yanı sıra çocukların daha zengin bir dile sahip olmalarını, yeni sözcükler ve cümleler öğrenmelerini sağlar. Aynı zamanda eğitici öyküler içindeki derslere konu olan ve nasihatlar, çocukların pisikolojik, ahlaki ve toplumsal alanda sağlıklı bir şekilde büyümelerine ve güzel bir kişiliğe sahip olmalarını sağlar.Bu araştırma, bir başlangıç ve dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde folklorden ve folklorün tanımından bahsedilmiş, Kürt foklorünün türleri ele alınmış ve bunun yanı sıra çocukların eğitimi tanımlanmış, çocukların nasıl eğitilebilecekleri anlaşılır bir şekilde anlatılmıştır. İkinci bölümde gelişim ve çocukların yaş bölümleri, zeka ve dil gelişiminden bahsedilmiş, aşama aşama açıklanmıştır. Üçüncü bölümde çocuk hikayeleri, hikaye türleri, hikayelerin amacı ve yararlarından, çocukların hikayelere ihtiyaçları olduğundan özellikle bahsedilmiştir. Ayrıca bu bölümde hikayenin türleri olan, hayvan hikayekeri, efsanevi hikayeler, asıl hikayeler, dini hikayeler ve güldürücü hikayelerin çocuk eğitimindeki önemi ele alınmıştır. Çocukların yaşlarına uygun hikayeler içerir. Dördüncü bölümde, seçilen yani uygun bulunan öykülerdeki eğitici bölümler ortaya çıkartılmıştır. Eğitici tarafları ve etkilerinin, pisikolojik, ahlaki ve sosyal alanlarda küçük ve büyük çocuklar olarak iki ayrı konu şeklinde ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler:Hikaye, Eğitim, Çocuk. | |
dc.description.abstract | This study which is entitled ` The Role of Folklore in Educating Children, for example: Story` has used theoretical and analytical methods as an attempt to show the role of folklore in general and story in particular in educating children since stories reflect the events and experience of human being's life. Moreover, stories contain several constructive advices, impressive examples and important lessons that make children well educated, intelligent, and have a bright future. In this field, folklore and its types have their own significance; but stories play an outstanding role in developing children's intelligence and language in particular. From this perspective, children's thinking expands and their language gets rich with words, phrases, expressions and sentences used in the stories. Consequently, children's thinking and reflection develop, and the culture of their language progresses. In addition, the educational stories through a great variety of advices and lessons develop children in terms of psychology, personality, morals, and society. The present study consists of introduction and four chapters. The first chapter gives an overview about the concept of folklore, its definitions and types. This chapter also determines educating children, concepts and definitions relating to their education and explains the styles used for educating children. Chapter two presents the growth, phases and components of children's life in terms of intelligence and language with elaborating stage by stage. Chapter three is devoted to present children's stories, types of stories, aims and benefits of stories, necessities and conditions of children's stories. Furthermore, with regard to content, the role and impact of animals' stories, epic, original, religious and funny stories are explained in the field of educating children in a way that has to be appropriate with the age and situation of children. In chapter four, lessons and educational directions of the selected stories are determined through analyzing and practicing, and it shows educational effects of psychology, moral and society for both very early age and older. Keywords: Story, Education, Children | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | Rola folklorê dı perwerdekırına zarokan de mînak: Çîrok | |
dc.title.alternative | Çocukların eğitiminde folklorun rolü örnek: Hikaye | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10132734 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458832 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |