dc.contributor.advisor | Sönmez, Nesim | |
dc.contributor.author | Sadiq, Avan Omer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:18:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:18:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/706715 | |
dc.description.abstract | Batı ülkelerinde oryantasyon, okullar ve edebi parçaların ortaya çıkışı, Doğu ülkeleri, özellikle Kürt edebiyatı ile de yaygınlaştı ve karıştı. Bu konuda bilinen lider şair Abdulla Goran'dır. Bu nedenle araştırmam şu şekildedir: (Goran Şiirin de Paranizmın ve Sembolizmın Etkisi ).Sonuç olarak, terimler, tanımlar ve özel temel, bu iki okul hakkındaki ilkelere ve özelliklere (Parnassianizm ve Sembolizm) ve bunların Goran'ın şiirine etkisine odaklanmıştır. Sanatın kullanımı, çoğunlukla manevi, sosyal ve dini yönler gibi diğer yönleri gözetmeksizin yalnızca güzellik için şiir yazan Parnassianizm'in temelini oluşturan bir sanat içindir. Dolayısıyla, Parnassianizm tarzı açık bir şekilde Goran şiirine yansıyor ve bu düşünce biçimini itiraf etti ve bize geçti (güzelliğin delisi).. Sembolizmin sembolü ve eksikliği olan okuluyla ilgili olarak sembolizmin temel ilkeleri. Bu ilkelerin etkisi altındaki şair Goran, `dini, kültürel, politik, tarihsel` gibi farklı simgeleri kullanmış ve şiirine yansımıştır Genel olarak bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci Bölüm: Bu bölüm iki eksenden oluşur: Birinci eksende: Goran'ın hayatının aşamalarını, doğduğu yeri, çalışmasını, çalışmalarını ve faaliyetlerini inceliyorum. Ayrıca, şairin ürünlerini olduğu kadar, şairin siyasi faaliyetlerini ve sosyal hayatını sosyal hayatına ek olarak inceliyorum. İkinci eksende: Goran şiirinin evreleri başlığı altında, şairin şiir gezisinin başından sonuna kadar şiir turuna başladığı aşamayı inceliyorum. Şiir kariyerinde sanat ve yazı stilinde en önemli değişiklikleri yaptı. Başlangıçta, birçok şair gibi, eski yöntemleri ve klasik şiirleri takip etmeye başladı. Fakat Türk ve Batı edebiyatının etkisi altında şiir yazdı ve şiirinin dili, müzisyeni ve imajını değiştirebildi.İkinci Bölüm: Bu bölüm aynı zamanda iki eksende oluşur: Birinci eksen: Parnassianizmin yöntemleri. Burada, bu okulun bazı yönleri, Parnassianizm terimi, özellikleri, görüşleri ve sanatın sanat karşılığı terimi olmak üzere bu araştırmayı tamamlamak için sunuldu ve teorinin en önemli isimleri, en önemlileri Etrafında dönen figürler. Sanat teorisinin kökenleri ve teorik ve tanınmış kişiliklerin en önemli isimleri. Parnassianizmin entelektüel kökleri, iyi ve kötü yüzleri. İslam, sanat sanatı görüşünü reddediyor. İkinci eksen: Paranizmin Goran şiirinde yansıması. Uygulamada bu okulun etkisi altındaki bazı şiirleri burada analiz edilmiştir.Üçüncü Bölüm: Yine, bu bölüm iki eksenden oluşmaktadır. Birinci eksen: Sembolizm yöntemleri. Burada, araştırmayı yürütmek için sembolizmin bazı yönleri kısaca araştırılmıştır. Sembolizm dönemi, özellikleri, sembolizmin aşamaları, sembolizmin düşünce ve inançları, sembolizmin entelektüel ve ideolojik kökenleri, en ünlü isimleri, sembolizm üzerinde çalışan en ünlü kişiler ve iyi Ve onun kötü yönleri. İkinci eksen: Goran şiirinde semboller kullanmak. Bu genel olarak sembolleri inceledi. Sembollerin anlamı, kullanımı tarihi, ne zaman ve nasıl kullanıldığı, sebepler, neden ve nasıl sembollerin Kürt edebiyat dünyasına karıştığı, sembollerin çeşitleri ve diğer bazı konular pratik olarak incelendi. Şiirlerinden ve sembollerinden bazıları bu yöntemle analiz edilmiştir. Son olarak, bu çalışmanın en önemli sonuçları sunulmuştur. Bu araştırmanın son kısmı referansların listesi. | |
dc.description.abstract | The emergence of the orientation, schools and literary tracks in Western countries was also widely spread and mixed with the Eastern countries, particularly the Kurdish literature. The known leader in this regard is the Poet Abdulla Goran. For this reason, my research will be under the name: ( The Influence of Parnassianism and Symbolism in the Poetry of Goran ).Consequently, the terms, definitions and special basis focussed on the principles and specificities about these two schools (Parnassianismand Symbolism) and their impact on Goran's poetry. The use of the art is for art, which was mainly a principal of theParnassianism, who wrote poetry only for beauty without caring about the other aspects such as moral, social and religious aspects. Hence, the manner of Parnassianismwas clearly reflected in the poetry of Goran and he admitted this way of thinking and passed on to us that (he is crazy of beauty).Regarding the school of Sembolizm, which is the symbols and lack of the clarity is the main principles of the symbolism. The poet Goran under the influence of these principles has used the different symbols such as `religious, cultural, political, historical, and it has reflected in his poetry. In general, this research consists of three sections.Section One: This section consists of two axis: In the first axis: I study the stages of Goran's life, his birth place, his study, his work and his activities. I also study the political activities of the poet and his social circumstances, in addition to his social life, as well as the products of his poets.In axis two, under the title of the phases of the poetry of Goran, i study the stage that the poet began his poetry tour, from the beginning of his poetry journey to the end. During his poetry career, he made the most important changes in art and writing styles. Initially, as many poets, he began to follow the old methods and classical poetry. But under the influence of Turkish and Western literature he wrote poetry and was able to change the language of its poetry, its musician and its images.Section Two: This section also consists of two axis.The first axis: the methods of Parnassianism. Here, some aspects of this school were presented in order to complete this research, which consists of the term Parnassianism, itscharacteristics, its views, and the term counterpart of art for art, and the most important names of the theory, the most important figures that revolve around it. The roots of the art theory for art and the most important names of the theoretical and prominent personalities. The intellectual roots of Parnassianism, the faces of the good and bad. Islam is rejecting the view of art for art.The second axis: the reflection of Parnassianism in the poetry of Goran. Some of his poems under the influence of this school in practice is analysed here.Section Three: Again, this section consists of two axis. The first axis: methods of Symbolism. Here, some aspects of the symbolism briefly explored in order to carry out the research. It is consisting from the term of symbolism, its characteristics, the stages of symbolism, the thought and convictions of symbolism, the intellectual and ideological roots of symbolism, its most famous names, the most famous persons who were working on symbolism and the good and the bad aspects of it. The second axis: using symbols in the poetry of Goran. This studied symbols in general. The meaning of the symbols, the date of its use, when and how it was used, or the reasons, why and how the symbols interred the Kurdish literature world, the types of symbols and some other subjects were practically studied. Some of his poetry and symbols have been analysed under this method. Finally, the most important results of this study were presented. The last part of this research list of the references. | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Dı helbestên Goran de tasîra rêbazên pernasîzımê û sembolîzımê | |
dc.title.alternative | Goran şiirin de pernasizmin ve sembolizmin etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Linguistics | |
dc.subject.ytm | Goran, Abdullah | |
dc.subject.ytm | Poets | |
dc.subject.ytm | Kurdish | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Symbolism | |
dc.identifier.yokid | 10162358 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475991 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |