Teknîk di deqên şanoyên Tele`t Saman di salên heştêyan de
dc.contributor.advisor | Sönmez, Nesim | |
dc.contributor.author | Ahmed, Rabar Ismael | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T14:18:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T14:18:33Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/706694 | |
dc.description.abstract | Tiyatro şiir ya da nesir olarak yazıya dökülen, sahnelenen kadim bir sanat türüdür... yazarları, bu sanat yoluyla toplumsal sorunlara çözüm arayışları içinde olmuşlardır her zaman....Erbil'i yazar ve yönetmen Telhet Saman'ın bazı eserleri bunlardır : ( Lanetli, Aşk memleketi, Bir Hanzade Daha, Dimdim Kalesi, Mem û Zin ).Bu çalışmamızda ki amacımız, yazar'ın yazdığı tiyatro metinlerinde kullandığı teknikler aracılığı ile tiyatro metinleri tekniklerini yorumlayıp açığa çıkarmaktır. Her metinden gerekli gördüğümüz kadar pratiksel olarak tiyatro metinlerinde kullanılan ( gotûbêj, monolog, karakter, olay, yer, zaman ve unsur) tekniklerinden örnekler ile yorumlayıp açıklamaya çalıştık, Ayrıca adlı çalışmamızın adından da anlaşılacağı gibi buradaki amacımız; tiyatro ile edebiyat arasındaki ilişkiyi açıklayıp bu edebi türün seksenli yıllarda Erbil'de faşist ve baskıcı Baas Rejimine karşı çıkıp Kürt Ulusunun amaç ve umutları için sürekli mücadele eden kürt bireylerinin bilinçlenme ve uyanışlarında hangi düzeye kadar etkili olduğunu göstermeye gayret ettik. Anahtar kelimeler: Teknik, Tiyatro, Drama, Telhet Saman, Tiyatro elementleri | |
dc.description.abstract | Play is an ancient art which is written in prose and poem styles, writers have tried to sort out problems in the society through the genres of plays. Writer and director Talaat Saman is from Erbil City that we shed lights on some of his works like (Cursed, The love City, Another Khanzad, Dim Dim Castl, Mam and Zeen).The purpose of this paper is figuring out the play scripts techniques, in the writer's scripts (Talaat Saman), we have tried to bring examples in each scripts from each of his play like (Dialogue, Monologue, personality, events, time, place. and signs) which is done and provided practically and explained according to its needs.We have also tried to have an academic attempt to explain the relation between literature and play to see how much was effective on Kurdish individuals in the eighties in accordance of their education level in Erbil, which was against fascist Baath Regime, those individuals were always attempting for achieving Kurds dreams.Key words: Technique, Play, drama, Talaat Saman, The Elements Of Drama . | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | Teknîk di deqên şanoyên Tele`t Saman di salên heştêyan de | |
dc.title.alternative | Seksenli,yıllarda Telhet Saman'ın tiyatro metinlerinde teknik | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10162763 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 475999 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |