Futbolda özel öğretim yöntemleri (Orta öğretimde futbol)
dc.contributor.advisor | Bilgili, Ahmet | |
dc.contributor.author | Alpay, Numan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:59:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:59:40Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/706650 | |
dc.description.abstract | oz Temel futbol eğitiminin 6-8 yaşlarında başlaması gerektiği üzerinde duran futbol otoritelerinin görüşlerinden yola çıkarak Türkiye'de ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor derslerinin içerisinde verilmekte olan futbol eğitimi, çalışmamızda bütün boyutlarıyla analiz edilmiştir. Beden Eğitimini ve Sporu biribirinden ayırarak Beden Eğitimi dersi ve Spor dersi şekline dönüştürüp okullarda branş eğitimine geçilmesinin futbol eğitimine getireceği yararlar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Branş eğitiminin yıldız (elit) sporcu yetişmesinde ve ülkenin tanıtılmasında önemli rol oynayacağı ve bu sayede genelde sporun, özelde ise futbolun kitlelere daha sağlıklı bir şekilde yaygınlaştınlabileceği sonucuna varılmıştır. Bu çalışma, okullarda verilebilecek Futbol Eğitimi dersinin öğrencilerin gelişim evrelerini de gözönüne alarak yeniden planlanması gerektiği üzerinde bilimsel yöntem kullanılarak yeni görüşler ortaya koymaktadır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT After a thorough evaluation of the criticisms of football authorities presuming that the basic football training should begin in the age of six and eight, we have analysed in our study in all its dimensions the football training which is given in the curiculum of physical education and sport lessons at the schools of primary and secondary education in Turkey. We have, in the core of our study, put forth the benefits which might be taken from the seperation of physical education and sports as two distinct subjects and forming these skils as physical education and sport lesson in schools in the process of training according to branches. We came to the conclusion that, in general, sports and, in particular football, could appropriately be more intense among the masses through training according to branches which would fascilitate the introducing of the country worldwide as well as produce the best gualified football stars. This study puts forward some new criteria in the respect that a re-planning of football education lessons in schools is inevitable, taking into the consideration the various developmental phases of the students by a proper application of scientific method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Futbolda özel öğretim yöntemleri (Orta öğretimde futbol) | |
dc.title.alternative | The Special of football methodology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Football | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.identifier.yokid | 58607 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 58607 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |