Değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik veli ve öğretmen tutumlarının değerlendirilmesi: Bingöl örneği
dc.contributor.advisor | Yaşaroğlu, Cihat | |
dc.contributor.author | Çağlayan, Emrullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:29:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:29:25Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70645 | |
dc.description.abstract | Değerlerin gittikçe değerlendiği günümüzde tüm dünyanın ortak kaygısı kaybolan değerleriyeniden yaşatmanın yollarını aramak ve kaybolan değerlere çözüm üretmek olmuştur. Buaraştırmanın amacı öğretmen ve velilerin değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin tutumlarınıçeşitli değişkenler açısından incelemektir.Bu araştırmada araştırma yöntemlerinden nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018eğitim öğretim yılında Bingöl merkez ilçede bulunan 17 ilköğretimde görev yapan sınıföğretmenleri ve bu okulların üçüncü sınıflarında okuyan öğrenci velilerinden oluşmaktadır.Araştırmada tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 275 sınıf öğretmenine, 483 öğrencivelisine anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin 145'i erkek 130'u ise kadın katılımcıdanoluşmaktadır. Velilerde ise 285 erkek 198 kadın katılımcı olmak üzere toplam 758 katılımcıyaanket uygulanmıştır. Elde edilen veriler veri analiz programı Spss'de analiz edilerekyorumlanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmış; değişkenlere görefarklılaşmanın incelendiği problem cümlelerinde ise nonparametrik testler olan Kruskal Wallisve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır.Araştırmanın verileri, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bingöl merkez ilçede toplanmıştır.Yapılan analizler sonucunda:1- Değerler eğitiminin çocuklarımızın geleceği için önemli olduğu2- Değerler eğitimine okullarda yer verilmesinin önemli bir gelişme olduğu3- Değerler eğitiminde öğretmen davranışlarının öğrenciler üzerinde etkisinin fazla olduğu4- Değerler eğitimi, şiddet vb. toplumsal sorunların çözümünde etkili olduğu5- Çevremizde değerlerin yaşanması ya da yaşanmaması, değerlerin kazandırılmasıaçısından önem arz ettiğini bu bağlamda değerlerin ailede kazandırılmasının önemliolduğu6- Değerler eğitimi konularının okullarda sosyal faaliyetler ya da etkinlikler olarakplanlanması gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this survey is to determine the attitudes of teachers and parents onvalueseducationpracticesaccordingtovariousvariables.Thissurveywasmadebytakingintoconsiderationthevalueseducationpractices in schools and teachers' and parents' viewpoints.The survey in (2017-2018 Education Year) consist of class teachers and the parents whosechildren are in 3rd grade (in 17 primary schools )in the central district of Bingol city. Forthe survey's dimension of quantity question naire was applied to 275 class teachers and to483 student parents. 145 of the participant teachers are male but 130 of the participantteachers are female. 285 of participant parents are male but 198 of are female. Thus, 758participants were taken the question naire. Descriptive statistics had been used in analysingthe data Kruskall Wallis and Mann Whitney U tests (nonparametric tests) had been used inproblem sentences which differentiation was examining according to variables.The survey's data was collected in 2017-2018 education al year in the central district of Bingöl. Wecan summarise the reach dresults according to the data analysis as the following:1- Values education is important for the future of our children.2- Values education has been taken place in schools is an important development.3- The effect of teachers behaviours on students are more in values education.4- Values education is effective in solving the social problems such as violence.5- It is important to gain the values in the family and gaining and non-gaining of the valuesare related to the values lining ornon-living in ouenvir onment.6- It is reached that it is necessary to plan the values education topics in schools as socialactivities or just activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik veli ve öğretmen tutumlarının değerlendirilmesi: Bingöl örneği | |
dc.title.alternative | Assessment of parents and teachers' attitudes towards values education and practices: Bingöl example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-24 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | School-family cooperation | |
dc.subject.ytm | Bingöl | |
dc.identifier.yokid | 10205494 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514358 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |