Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Hüseyin
dc.contributor.authorSoysal, İçim
dc.date.accessioned2021-05-08T12:56:56Z
dc.date.available2021-05-08T12:56:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705982
dc.description.abstractBu araştırmada Eysenck Kişilik Envanteri uygulaması ile 10-12 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin voleybol ve basketbol antrenmanlarının nevrotik değerleri üzerine etkisi araştırılmış, bu alanda yapılacak çalışmalara ve literatüre katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Araştırma evrenini Van il merkezi, örneklemini ise 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Van-Gürpınar merkezinde ortaöğretimde okuyan 30 kız öğrenci, 30 erkek öğrenci olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrencilerden 10 kız ve 10 erkek öğrenci, voleybol ve basketbol gruplarının ortak kontrol grubunu oluşturmuştur. Geriye kalan 20 kız ve 20 erkek öğrenci ise 10'ar kişilik basketbol ve voleybol deneme gruplarını oluşturmuştur. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada Eysenck Kişilik Envanteri kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak Kolmogorov-Smirnov testi ile verilerin normal dağılıma uyup uymadığı incelenmiş, grup sayısı iki olan değişkenler için veriler normal dağılım gösterdiği takdirde Student t testi, normal dağılım göstermediği durumda ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; çalışma kapsamındaki öğrencilere verilen voleybol ve basketbol antrenman eğitiminin öğrencilerin nevrotik kişilik özellikleri üzerinde etkisi olduğu, nevrotik kişilik boyutunun skorunda bir azalmanın ortaya çıktığı, nevrotiklik boyutunda en düşük ortalamanın voleybol branşındaki sporculara, en yüksek ortalamanın ise kontrol grubundaki bireylere ait olduğu, voleybol grubundaki öğrencilerin nevrotiklik değerlerinin diğer gruptaki öğrencilere göre azalma gösterdiği, voleybol ve basketbol branşlarına göre nevrotik puanlar incelendiğinde en yüksek nevrotiklik puan ortalamasının basketbol egzersizlerinin uygulandığı öğrencilerde olduğu görülmektedir.Voleybol ve basketbol egzersizlerini yapan öğrencilerin branşlarına göre nevrotik düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarına göre ergenlik dönemindeki bireylerde spor yapmanın nevrotik kişilik boyutu üzerinde olumlu etki yaptığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of volleyball and basketball trainings on neurotic values of primary school students in the age group of 10-12 years by applying the Eysenck's Personality Inventory and to contribute to relevant studies and the literature. The population of the study consisted of the city center of Van, whereas the sample consisted of a total of 60 secondary school students (30 females and 30 males) in the center of Van-Gürpınar in the School Year of 2016-2017. The study was conducted in the survey model using the Eysenck's Personality Inventory. Of all the students, 10 girl sand 10 boys were chosen as contro group for both volleyball and basketball. The ofter 20 girl sand 20 boys for med the experim ent groups each consisting of 10 members for both volleyball and basketball. In the study, firstly the Kolmogorov-Smirnov test was used for the purpose of examining whether the data complied with a normal distributionor not and then the Student t test was used in case that the data showed a normal distribution for variables with two groups and the Mann Whitney U test was used in case the data did not show a normal distribution. According to the results of the study; it was observed that volleyball and basketball trainings affected neurotic personality traits of students within the scope of the study and there was a decrease in thescore of the dimension of neurotic personality. The lowest mean score in the dimension of neuroticism was observed in volleyball players; whereas, the high estaverage was observed in individuals in the control group and there was a decrease in the neuroticvalues of students in the volleyball group compared to students in the other group. When examining the neurotics cores according to the branches of volleyball and basketball; the high estmean score was observed in students doing basketball exercises. Statistically significant differences were observed in neurotic levels of students doing volleyball and basketball exercises according to their branches. According to the results of thestudy; it can be asserted that doing sports has a positive effect on dimension of neurotic personality in adolescents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAnatomitr_TR
dc.subjectAnatomyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleYaş grubu ilköğretim öğrencilerinin voleybol ve basketbol antrenmanlarının nevrotik değerler üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of volleyball and basketball trainings in primary school students aged 10-12 on neurotic values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-07
dc.contributor.departmentAnatomi (Veterinerlik) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmVolleyball
dc.subject.ytmBasketball
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmNeurotic disorders
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPersonality tests
dc.identifier.yokid10197246
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509231
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess