12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen, yönetici ve veli görüşlerinin incelenmesi: Gaziantep il örneği
dc.contributor.advisor | Ülker, Rıza | |
dc.contributor.author | Tok, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:54:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:54:07Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705864 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 2012-2013 öğretim yılında uygulamaya konulan 12 yıllık (4+4+4) zorunlu eğitim uygulamasının ilişkin öğretmen, yönetici ve velilerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında 12 yıllık zorunlu eğitimin yapısı açıklanmış, Cumhuriyetten günümüze kadar uygulanan eğitim sistemleri incelenmiştir. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı araştırmada, veriler yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma örneklemini Gaziantep ili Şehitkamil merkez ilçesinden rastgele seçilen 42 sınıf öğretmeni, 20 branş öğretmeni, 14 okul yöneticisi, 17 veli toplam 93 katılımcı oluşmaktadır. Araştırmada katılımcılara, öğretmen, yönetim, eğitim programı ve derslerin işleyişi açısından 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasının getirdiği avantajlar ve uygulamada karşılaşılan sorunlar nelerdir? Açık uçlu sorular sorularak cevap aranmıştır. Sonuç olarak araştırma sonucunda elde edilen veriler 2012-2013 öğretim yılında yürürlüğe giren 12 yıllık zorunlu eğitimin olumsuz yönlerinin olumlu yönlerine göre daha fazla olduğu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: 12 yıllık zorunlu eğitim, sınıf öğretmeni, branş öğretmeni, okulyöneticisi, veli | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the opinion of teachers, administrators and parents about 12-year compulsory education (4+4+4) which was implemented in 2012-2013 education term in Turkey. In the study, the basic structure of 12 year education was explained and education systems that have been applied from republic period to current were examined. The qualitative approach was used in the research and the data were collected by structured interview form. The research sample consists of total 93 participants who were randomly chosen, 42 class teachers, 20 field teachers, 14 administrators and 17 parents. In the research, the participants were asked an open-ended question, what advantages and disadvantages of 12 year compulsory education there are, considering the situation of teacher, administration, curriculum and teaching process. As a result, The date obtained in the research showed that there are more negative aspects of 12 year intermittent compulsory education than positive aspects, which was put into effect in 2012- 2013 academic year.Key words: 12 year compulsory intermittent education, elementary teacher, school administrator, parents | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 12 yıllık zorunlu eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen, yönetici ve veli görüşlerinin incelenmesi: Gaziantep il örneği | |
dc.title.alternative | Investigating the opinions of teachers, administrators and parents about 12 - year compulsory education: Gaziantep province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10020889 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394652 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |