8. sınıf öğrencilerinin problem çözme davranışlarının kişilik gelişimi açısından incelenmesi: Gaziantep il örneği
dc.contributor.advisor | Aliyev, Ramin | |
dc.contributor.author | Ulus, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:54:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:54:05Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705853 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin Problem Çözme düzeyleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim döneminde Gaziantep ilinde bulunan Ahmet Çelebi ilköğretim okulu, istiklal ilköğretim okulu, özel Mutafoğlu ilkokulu, özel Cahit Nakıpoğlu orta okulunda okuyan toplam 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin Problem Çözme düzeylerini belirlemek için; Serin, O., Bulut Serin, N. ve Saygılı, G. (2010) tarafından geliştirilen Problem Çözme Ölçeği, kişilik özelliklerinin belirlenmesi için; Özgüven (1992) tarafından geliştirilen Hacettepe Kişilik Envanteri (HKE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Grup t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), post-hoc LSD ve Scheffe Testi, ve Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the relation between problem solving levels and characteristics of students of grade 8. The research comprises 300 students from Ahmet Çelebi Primary School, İstiklal Primary School, Özel Mutafoğlu Primary School, Özel Cahit Nakıpoğlu Secondary School, which are in Gaziantep. In the research, we used Problem Solving Scale developed by Serin, O., Bulut Serin, N. ve Saygılı, G. (2010) in order to determine Problem Solving levels of students; Hacettepe Personality Inventory developed by Özgüven (1992) to determine personality characteristics. Independent Group Test, One-way Analysis of Variance, post-hoc LSD and Scheffe Test, and Pearson Product Moment Correlation Analysis are applied for analysing the data. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme davranışlarının kişilik gelişimi açısından incelenmesi: Gaziantep il örneği | |
dc.title.alternative | Examining the problem solving behaviours of 8th grade students in terms of personality development: Gaziantep province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10031843 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394705 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |