Show simple item record

dc.contributor.advisorAliyev, Ramin
dc.contributor.authorUlus, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:54:05Z
dc.date.available2021-05-08T12:54:05Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705853
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin Problem Çözme düzeyleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim döneminde Gaziantep ilinde bulunan Ahmet Çelebi ilköğretim okulu, istiklal ilköğretim okulu, özel Mutafoğlu ilkokulu, özel Cahit Nakıpoğlu orta okulunda okuyan toplam 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin Problem Çözme düzeylerini belirlemek için; Serin, O., Bulut Serin, N. ve Saygılı, G. (2010) tarafından geliştirilen Problem Çözme Ölçeği, kişilik özelliklerinin belirlenmesi için; Özgüven (1992) tarafından geliştirilen Hacettepe Kişilik Envanteri (HKE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Grup t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), post-hoc LSD ve Scheffe Testi, ve Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relation between problem solving levels and characteristics of students of grade 8. The research comprises 300 students from Ahmet Çelebi Primary School, İstiklal Primary School, Özel Mutafoğlu Primary School, Özel Cahit Nakıpoğlu Secondary School, which are in Gaziantep. In the research, we used Problem Solving Scale developed by Serin, O., Bulut Serin, N. ve Saygılı, G. (2010) in order to determine Problem Solving levels of students; Hacettepe Personality Inventory developed by Özgüven (1992) to determine personality characteristics. Independent Group Test, One-way Analysis of Variance, post-hoc LSD and Scheffe Test, and Pearson Product Moment Correlation Analysis are applied for analysing the data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin problem çözme davranışlarının kişilik gelişimi açısından incelenmesi: Gaziantep il örneği
dc.title.alternativeExamining the problem solving behaviours of 8th grade students in terms of personality development: Gaziantep province sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10031843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394705
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess