Etik iklimin öğretmen ve öğrencilerin güven ve motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Karakuş, Mehmet | |
dc.contributor.author | Demir, Selçuk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:54:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:54:03Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705837 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmen ve öğrenci tarafından algılanan etik iklimin öğretmenin öğrenciye ve öğrencinin öğretmene duyduğu güvene, algılanan etik iklimin öğretmen ve öğrenci motivasyonuna, algılanan etik iklim kontrol edilerek öğretmenin öğrenciye ve öğrencinin öğretmene duyduğu güvenin öğretmen ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisini incelemektir. Betimsel nitelikteki ilişkisel tarama modelinde olan bu araştırmanın çalışma evrenini, Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde bulunan ortaokullarda 2012–2013 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmenler ve bu okullarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, çalışma evreninden oransız grup örnekleme yöntemiyle yansız olarak seçilmiş 35 okulda çalışan 200 öğretmen ve bu okullarda eğitim gören 621 öğrenci oluşturmaktadır. Her öğretmen öğrencileri ile eşleştirilmiştir. Örneklemi oluşturan öğretmenlere içerisinde ilköğretim okulları etik iklim ölçeği, öğretmen motivasyonu ve öğrencilere duyulan güven ölçme araçları bulunan öğretmen anketi; örnekleme alınan öğrencilere ise içerisinde ilköğretim okulları etik iklim ölçeği, öğrencinin öğretmene güveni ve öğrenci motivasyonu ölçme araçları bulunan öğrenci anketi verilmiştir. Veriler, basit ve çoklu hiyerarşik doğrusal regresyon yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, algılanan etik iklim öğretmenin öğrenciye duyduğu güveni ve öğrencinin öğretmene duyduğu güveni pozitif anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Etik iklim kontrol edildiğinde öğretmenin öğrencisine güven duyması öğretmen motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordarken; öğrencinin öğretmenine güven duyması öğrenci motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordamamaktadır. Ayrıca algılanan etik iklim öğretmen motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordarken öğrenci motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordamamaktadır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to analyse the effect of ethical climate perceived by teacher and student on teacher's trust in student and student's trust in teacher, on teacher's motivation and student's motivation; the effect of teacher's trust in student on teacher's motivation, and student's trust in teacher on student's motivation by controlling the perceived ethical climate. The target population of this descriptive study, which is a relational scanning modelling is formed by the teachers working and students studying in the secondary schools in Kırıkhan in 2012-2013 academic year. The sample of this study consists of 200 teachers working in 35 schools and 621 students studying in this schools who were selected randomly from the target population by unproportional cluster sampling method. Each teacher is matched with his/ her students. The teachers who consisted the sample were given the teacher's questionnaire having the primary education ethical climate scale, teacher's trust in student and teacher's motivation scales; the students who consisted the sample were given student's questionnaire having the primary education ethical climate scale, student's trust in teacher and student's motivation scales. The data analyse was performed by applying partial regression and hierarchical linear regression method. According to the analyses, the perceived ethical climate predicts teacher's trust in student and student's trust in teacher significantly and positively. Teacher's trust in students predicts teacher motivation significantly and positively by controlling the ethical climate, but student's trust in teacher does not predict student motivation significantly. Also perceived ethical climate predicts teacher's motivation positively and significantly, but it does not predict student's motivation significantly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etik iklimin öğretmen ve öğrencilerin güven ve motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of ethical climate on teacher's and student's level of trust and motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ethical climate | |
dc.subject.ytm | Confidence | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Teacher-student relations | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10027018 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394677 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |