Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuş, Mehmet
dc.contributor.authorDemir, Selçuk
dc.date.accessioned2021-05-08T12:54:03Z
dc.date.available2021-05-08T12:54:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705837
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen ve öğrenci tarafından algılanan etik iklimin öğretmenin öğrenciye ve öğrencinin öğretmene duyduğu güvene, algılanan etik iklimin öğretmen ve öğrenci motivasyonuna, algılanan etik iklim kontrol edilerek öğretmenin öğrenciye ve öğrencinin öğretmene duyduğu güvenin öğretmen ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisini incelemektir. Betimsel nitelikteki ilişkisel tarama modelinde olan bu araştırmanın çalışma evrenini, Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde bulunan ortaokullarda 2012–2013 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmenler ve bu okullarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, çalışma evreninden oransız grup örnekleme yöntemiyle yansız olarak seçilmiş 35 okulda çalışan 200 öğretmen ve bu okullarda eğitim gören 621 öğrenci oluşturmaktadır. Her öğretmen öğrencileri ile eşleştirilmiştir. Örneklemi oluşturan öğretmenlere içerisinde ilköğretim okulları etik iklim ölçeği, öğretmen motivasyonu ve öğrencilere duyulan güven ölçme araçları bulunan öğretmen anketi; örnekleme alınan öğrencilere ise içerisinde ilköğretim okulları etik iklim ölçeği, öğrencinin öğretmene güveni ve öğrenci motivasyonu ölçme araçları bulunan öğrenci anketi verilmiştir. Veriler, basit ve çoklu hiyerarşik doğrusal regresyon yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, algılanan etik iklim öğretmenin öğrenciye duyduğu güveni ve öğrencinin öğretmene duyduğu güveni pozitif anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Etik iklim kontrol edildiğinde öğretmenin öğrencisine güven duyması öğretmen motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordarken; öğrencinin öğretmenine güven duyması öğrenci motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordamamaktadır. Ayrıca algılanan etik iklim öğretmen motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordarken öğrenci motivasyonunu anlamlı bir şekilde yordamamaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to analyse the effect of ethical climate perceived by teacher and student on teacher's trust in student and student's trust in teacher, on teacher's motivation and student's motivation; the effect of teacher's trust in student on teacher's motivation, and student's trust in teacher on student's motivation by controlling the perceived ethical climate. The target population of this descriptive study, which is a relational scanning modelling is formed by the teachers working and students studying in the secondary schools in Kırıkhan in 2012-2013 academic year. The sample of this study consists of 200 teachers working in 35 schools and 621 students studying in this schools who were selected randomly from the target population by unproportional cluster sampling method. Each teacher is matched with his/ her students. The teachers who consisted the sample were given the teacher's questionnaire having the primary education ethical climate scale, teacher's trust in student and teacher's motivation scales; the students who consisted the sample were given student's questionnaire having the primary education ethical climate scale, student's trust in teacher and student's motivation scales. The data analyse was performed by applying partial regression and hierarchical linear regression method. According to the analyses, the perceived ethical climate predicts teacher's trust in student and student's trust in teacher significantly and positively. Teacher's trust in students predicts teacher motivation significantly and positively by controlling the ethical climate, but student's trust in teacher does not predict student motivation significantly. Also perceived ethical climate predicts teacher's motivation positively and significantly, but it does not predict student's motivation significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtik iklimin öğretmen ve öğrencilerin güven ve motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of ethical climate on teacher's and student's level of trust and motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEthical climate
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmTeacher-student relations
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10027018
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394677
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess