Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Ahmet Cezmi
dc.contributor.authorSertkaya, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:54:03Z
dc.date.available2021-05-08T12:54:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705832
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim okulları müdürlerinin liderlik davranışlarının öğretmenlerin öğrenen okullar algılarına etkisinde müdüre güvenin aracılık etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Birecik ilçe merkezinde yer alan 404 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 226 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler hiyerarşik çoklu doğrusal regresyon yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda liderlik davranışlarının hem öğrenen örgütleri hem de müdüre güveni anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Liderlik davranışlarının öğrenen örgütleri yordamasında müdüre güvenin aracılık etkisiyle ilgili analizlerin sonuçlarına bakıldığında, müdüre güvenin kısmi ara yordayıcı olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research aims to determine the mediation effect of the trust on principal of elementary school principals' leadership behaviours on the effect of the learning school perceptions of teachers. The sample of research is 226 teachers that have been located in the center of Birecik. The teachers that were selected by randomly with simple sampling method from the research sample. Data was analyzed by using hierarchical multiple linear regression method. It has been seen that leadership behaviours predicted both learning organization and the trust of the director in a meaningful way as a result of this research. It has been found that the trust of director is a partial mediator when it is seen the result of the analysis related to mediation effect of the trust of director on the prediction of learning organization of leadership behaviours. Various suggestions have been made as a result of the data obtained from the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları müdürlerinin liderlik davranışlarının öğretmenlerin öğrenen okul algılarına etkisinde müdüre güvenin aracılık etkisi: Şanlıurfa Birecik ilçesi örneği
dc.title.alternativeThe mediation effect of the trust on principal of school principals' leadership behaviours on the effect of the learni̇ng school perceptions of teachers: The case study of Şanlıurfa - Bi̇reci̇k province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmLearning schools
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmMeditation
dc.identifier.yokid10031949
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394661
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess