Örgütsel sinizmin ve liderlik stillerinin sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılığına etkisi: Adıyaman / Kahta ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Tok, Hidayet | |
dc.contributor.author | Özer, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:54:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:54:01Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705816 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, örgütsel sinizmin ve liderlik stillerinin ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin kurumlarına bağlılığına etkisini araştırmaktır. Araştırmada veri toplamak için üç adet anket uygulanmıştır. Bunlardan birincisi 21 maddeden oluşan ve Mehmet Karakuş'un çevirisini yaptığı örgütsel bağlılık anketidir. Bu ankettin cronbach alfa değeri .785 bulunmuştur. İkinci veri toplama anketi ise Ebru Oğuz ve Tuğba Sağır'ın geliştirdiği 24 maddeden oluşan örgütsel sinizm anketi kullanılmıştır. Bu anketinde cronbach alfa değeri .909 çıkmıştır Üçüncü veri toplama anketi olarak Ertunç Akdoğan'ın Türkçeye çevirdiği 36 maddeden oluşan liderlik stilleri anketi kullanılmıştır. Bu anketin de cronbach alfa değeri .809 çıkmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama ölçeklerinin cronbach alfa değerleri bize araştırmamızın güvenilirliğinin yüksek olduğunu göstermektedir. Araştırmamızda kullanılan üç ölçekte faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda da üç anketten de herhangi bir madde çıkarılmamıştır. Araştırmanın evrenini Kahta ilçesinde yer alan 508 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini basit seçki yöntemiyle seçilen 350 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmanın analizinde hiyerarşik çoklu doğrusal regresyon yöntemi kullanılmıştır. Demografik özelliklerin etkisini anlamak için ise bağımsız t-testi ve anova testi kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda liderlik stillerinin ve örgütsel sinizmin sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılığına anlamlı etkisi bulunduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Bu öneriler araştırmacılara ve uygulayıcıya yönelik olarak iki başlık altında toplanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to search the effect of organizational cynicism and leadership styles on the commitment to organization for the primary school teachers who are on the duty. For collecting data in this study three questionnaires were applied.The first of them ,whose translation was done by Mehmet Karakuş, is 21 item organizational commitment questionnaire. The cronbach alpha value of this questionnaire was found .785. The second one , which was developed by Ebru Oğuz and Tuğba Sağır, is 24 item organizational cynicism questionnaire. The cronbach alpha value of this questionnaire was found .909 The third questionnaire ,which was translated to Turkish by Ertunç Akdoğan, is 36 item leadership styles. The cronbach alpha of this questionnaire was found .809. The data collection scales of this study show us the high reliability of our study. For three scales factor analysis was applied. As a result of factor analysis not any item was removen. The population of this study was formed by the 508 primary school teachers in county of Kahta. The study sample was formed by 350 primary school teachers who were selected through a simple selection. In the analysis of this study hierarchical linear regression method was used. Independent T–test and ANOVA test were used to comprehend demograpgic chracteristics . The result of this study figured out that there was a positive correlation between leadership styles and organizational cynicism for the commitment of primary school teachers to organization. These suggestions were categorized under two titles directed to researchers and directed to implementers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Örgütsel sinizmin ve liderlik stillerinin sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılığına etkisi: Adıyaman / Kahta ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | The effect of organizational cynicism and leadership styles on the commitment to organization for the primary school teachers: Sample of county of Kahta, Adıyaman | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher loyalty | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Cynicism | |
dc.subject.ytm | Organizational cynicism | |
dc.identifier.yokid | 10044050 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394676 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |