Show simple item record

dc.contributor.advisorTok, Hidayet
dc.contributor.authorKiliç, Mutlu
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:59Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:59Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705801
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Gaziantep ili, Şahinbey ilçesi, resmi ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmenlerinin ilkokullarda yeni uygulanmaya başlanan beden eğitimi dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri aracılığıyla programı değerlendirmektir. Araştırma örneklemini Gaziantep ili Şahinbey merkez ilçesinden rastgele seçilen 27 ilkokul okulunda görev yapan 251 sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının değerlendirilmesine ilişkin `Öğretmen Anket Formu` kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler SPSS 17.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada ulaşılan bulgulara göre, beden eğitimi öğretmenleri beden eğitimi programı hakkında olumsuz görüşe sahiptirler. Beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri cinsiyete, yaşa ve kıdeme göre değişmemekte, branşa göre değişmektedir. Sınıf öğretmenleri Beden eğitimi öğretmenlerine göre program hakkında daha olumlu görüşe sahiptirler. Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi programı, beden eğitimi öğretmeni, sınıf öğretmeni
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the views of primary school teachers and physical education teachers to evaluate the primary school physical education curriculum which was implemented recently in elementary schools. The sample consists of 251 primary and physical education teachers from 27 schools located in Gaziantep city center. The data was gathered via the `Teacher Survey Document` that evaluates the curriculum. Data was analyzed with statistical program SPSS 17.0. The study showed that both primary and physical education teachers mostly have negative views about the primary school physical education curriculum. The views of teachers did not change according to the gender, age and seniority but to the field study of the teacher. The study also showed that primary school teachers views are more positive than physical education teachers about the curriculum.Key words: Physical education curriculum, Physical education teacher, Primary school teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlkokul beden eğitimi ve spor dersi programının sınıf öğretmenleri ve beden eğitimi öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi: Şahinbey / Gaziantep örneği
dc.title.alternativeAn assessment of physical education curriculum of primary schools by primary school teachers and physical education teachers: Şahi̇nbey / Gaziantep sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.identifier.yokid10038890
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394680
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess