İlkokul yöneticilerinin örgütsel etik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılığıyla ilişkisi
dc.contributor.advisor | Sağır, Mahmut | |
dc.contributor.author | Gül, Cuma Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:57Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705786 | |
dc.description.abstract | İLKOKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖRGÜTSEL ETİK DAVRANIŞLARININ ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIYLA İLİŞKİSİGÜL, Cuma Ali Yüksek Lisans Tezi Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve EkonomisiDanışman: Yrd. Doç. Dr. Mahmut SAĞIRHaziran 2014, 103 + xiiAraştırmada; yönetici ve öğretmen görüşlerine göre ilkokul yöneticilerinin örgütsel etik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılığıyla ilişki düzeyini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında Adana İli Yüreğir İlçesi'nde bulunan 84 devlet ilkokulunda görev yapmakta olan 1304 yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma evreninde yer alan 84 okul içerisinden `Basit Tesadüfi Örnekleme` yoluyla 12 okul belirlenmiştir. Araştırma nicel bir araştırmadır. Araştırmada; verileri toplamak için, Pehlivan (1997) tarafından geliştirilen `Eğitim Yöneticilerinin Etik Davaranışları` ile Allen ve Meyer (1997) tarafından geliştirilen `Örgütsel Bağlılık` ölçme aracı kullanılmıştır.Araştırmanın alt problemlerine ilişkin sonuçlar aşağıda özetlenmiştir.1.İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri, yöneticilerin örgütsel etik davranışlarına ilişkin `Tamamen Uygun` düzeyinde gerçekleşmiştir.2.İlkokul yöneticilerinin örgütsel etik davranışlarına ilişkin, yönetici ve öğretmenlerin görüşleri arasında; cinsiyet, yaş, öğrenim durumu ve mesleki kıdem değişkenine göre fark yokken, okulundaki görev süresi ve görev değişkenine göre anlamlı fark vardır.3.İlkokul yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel bağlılığa ilişkin görüşleri `Kısmen Katılıyorum` düzeyinde gerçekleşmiştir.4.Öğretmenlerin örgütsel bağlılığına ilişkin, ilkokul yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri arasında; cinsiyet, yaş ve öğrenim durumu değişkenine göre fark yokken, mesleki kıdem, okulundaki görev süresi ve görev değişkenine göre anlamlı fark vardır.5.İlkokullarda yöneticilerin örgütsel etik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasında istatistiksel olarak orta düzeyde ve pozitif ilişki vardır.Anahtar kelimeler: İlkokul, Okul Yöneticisi, Öğretmen, Örgütsel Etik, Örgütsel Bağlılık. | |
dc.description.abstract | RELATİONSHİP BETWEEN ORGANİZATİONAL ETHİCAL BEHAVİORS AND ORGANİZATİONAL LOYALTY OF ELEMENTARY SCHOOL ADMİNİSTRATORS GÜL,Cuma Ali Post Graduate Thesıs Master's Degree Thesıs Thesıs Advısor: Asst. Prof. Dr. Mahmut SAĞIR June 2014, 103 + xiiIn this research, according to the elementary school administrators and teachers' opinions. it is aimed to reveal the effect of elementary school administrators' organizational ethical behavior on the level of the teachers' organizational commitment The study population constitues in 1304 administrators and 84 teachers serving in public schoos siyuating in the city Adana province, Yüreğir in 2013-2014 Academic Year 12 schools have been determined within 84 schools taking part in the research population through the simple random sampling The Research is quantitative research .In the study., in order to collect data measuring tools such as ' Education Administrators' Ethical Behavior 'developed by Pehlivan(1997) and' Organizational Commitment'. have been used.Results related with the bottom problems of the research are summarized below 1. Elementary school administrator and teachers ' opinions are on the level of Completely Appropriate for the administrators' organizational ethical behaviour.2. Where as elementary school teachers, administrators', opinions related with administrators' organizational ethical behaviours do not change according to the gender, age, education level and occupational seniority .; there is a meaningful difference according to their occupational tenure and variabilities at their school.3. Elementary school administrator and teachers' opinions on teachers' organizational commitment are on the level of Partly Agree 4. Where as elementary school teachers, administrators' opinions related with teachers ' organizational commitment do not change according to the gender, age, education level and occupational seniority.; there is a meaningful difference according to their occupational tenure and variabilities at their school.5. There is a statistically moderate and positive relationship. between the administrators' organizational ethical behaviours and teachers' organizational commitment in elementary schools, Key Word: Elementary school, Administrator, Teacher, Organizational ethic and Organizational commitment in | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul yöneticilerinin örgütsel etik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılığıyla ilişkisi | |
dc.title.alternative | Relationship between organizational ethical behaviors and organizational loyalty of elementary school administrators | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Organizational behavior | |
dc.subject.ytm | Ethical behaviour | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Managerial ethic | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.identifier.yokid | 10049028 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 439888 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |