Show simple item record

dc.contributor.advisorBeltekin, Nurettin
dc.contributor.authorSoyvural, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:55Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705764
dc.description.abstractOKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİMSEL LİDERLİK ROLÜBu araştırmanın genel amacı; okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu amaçla araştırmada veri toplama aracı olarak Şişman (2004) tarafından geliştirilen Öğretimsel Liderlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma Batman İlinde merkez ve 5 ilçe sınırları içinde görev yapan 877 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, Bağımsız gruplar t- testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerini yüksek derecede sergiledikleri belirlenmiştir. Algılanan öğretimsel liderliğin öğretmenlerin branşına göre farklılaşmadığı, cinsiyet, hizmet süresi, eğitim düzeyi ve görev yerine göre farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre gerek politika üretenlere, gerek uygulayıcılara ve gerekse araştırmacılara öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, Liderlik, Öğretimsel liderlik
dc.description.abstractSCHOOL ADMINISTRATOR'S INSTRUCTIONAL LEADERSHIP ROLESThe overall objective of this research is to determine the school adminstrators' Instructional Leadership Roles according to teachers' opinions. Şişman's (2002) survey form that was used at research about school masters' ınstructional leadership behaviors has been used as data gathering instrument.The research has been conducted on 877 teacher who works in Batman City; center and five district. The Data has been analysed with using methods; percent, frequency, arithmetic independent samples t-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA).As a result of this research, it has been identified that the demonstration level of program leadership behaviors among elementary school administrators, performed in high level. it has been conluded that the perceived instructional leadership did not differ according to teachers' major but differ according to other variables. According to these results, both policy makers and practitioners and researchers were provided with advices.Keywords: school administrator, leadership, instructional leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolü
dc.title.alternativeSchool administrator's instructional leadership roles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10053710
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439936
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess