Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolü
dc.contributor.advisor | Beltekin, Nurettin | |
dc.contributor.author | Soyvural, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:55Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705764 | |
dc.description.abstract | OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİMSEL LİDERLİK ROLÜBu araştırmanın genel amacı; okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu amaçla araştırmada veri toplama aracı olarak Şişman (2004) tarafından geliştirilen Öğretimsel Liderlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma Batman İlinde merkez ve 5 ilçe sınırları içinde görev yapan 877 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, Bağımsız gruplar t- testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerini yüksek derecede sergiledikleri belirlenmiştir. Algılanan öğretimsel liderliğin öğretmenlerin branşına göre farklılaşmadığı, cinsiyet, hizmet süresi, eğitim düzeyi ve görev yerine göre farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre gerek politika üretenlere, gerek uygulayıcılara ve gerekse araştırmacılara öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, Liderlik, Öğretimsel liderlik | |
dc.description.abstract | SCHOOL ADMINISTRATOR'S INSTRUCTIONAL LEADERSHIP ROLESThe overall objective of this research is to determine the school adminstrators' Instructional Leadership Roles according to teachers' opinions. Şişman's (2002) survey form that was used at research about school masters' ınstructional leadership behaviors has been used as data gathering instrument.The research has been conducted on 877 teacher who works in Batman City; center and five district. The Data has been analysed with using methods; percent, frequency, arithmetic independent samples t-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA).As a result of this research, it has been identified that the demonstration level of program leadership behaviors among elementary school administrators, performed in high level. it has been conluded that the perceived instructional leadership did not differ according to teachers' major but differ according to other variables. According to these results, both policy makers and practitioners and researchers were provided with advices.Keywords: school administrator, leadership, instructional leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolü | |
dc.title.alternative | School administrator's instructional leadership roles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructional leadership | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.identifier.yokid | 10053710 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 439936 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |