Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuş, Mehmet
dc.contributor.authorAkgül, Özgür Sami
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:53Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705752
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin bilgi yönetimi becerilerinin örgütsel öğrenme düzeyi ve okul etkililiği ile ilişkisini incelemektir. Bu nedenle cinsiyet, yaş, okul çalışma yılı ve müdürle çalışma yılı değişkenleri sabit tutulup öncelikle örgütsel öğrenme düzeyinin okul yöneticisi bilgi yönetimi becerisiyle ilişkisi incelenmiş daha sonra örgütsel öğrenme düzeyi de kontrol edilerek okul yöneticisinin bilgi yönetimi becerileri üzerindeki etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma korelasyonel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Gaziantep ili Şehitkâmil ve Şahinbey ilçelerindeki Anadolu Lisesinde görev yapan 1243 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi çalışma evreninden gelişigüzel yolla seçilen 22 Anadolu Lisesinden 402 öğretmen oluşturmaktadır. Örnekleme dâhil edilen öğretmenlere okul etkililiği, öğrenen örgüt özelliklerinin belirlenmesi ve okul yöneticisi bilgi yönetimi becerisi ölçekleri dağıtılıp doldurmaları istenmiştir. Veriler basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrenen örgüt özelliklerinin okul yöneticisi bilgi yönetimi becerisini anlamlı şekilde yordadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrenen örgüt özellikleri kontrol edildiğinde okul etkililiğinin okul yöneticisi bilgi yönetimi becerisini anlamlı bir şekilde yordadığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe goal of this research is to examine the relation of principals' skills of knowledge management with the level of organisational learning and effectiveness of school. For this reason, firstly the relation of principal's skills of knowledge management with the level of organisational learning has been examined by stabilizing the variables of gender, age, working years at school and working years with the principal and then by checking the level of organisational learning, its effects on the principals' knowledge management skills has been tried to be examined. This study is a correlational research. The target population of the study includes 1243 teachers working at the 39 Anatolian high schools in Şehitkâmil and Şahinbey provinces in Gaziantep. The sample of this research includes 402 teachers from 22 Anatolian high schools which are randomly selected from the studied population. These teachers have been required to fill in the forms related to the effectiveness of the school, defining of the learners' organisational features and principal's knowledge management. The data have been analysed via the method of simple and multi-linear regression.The result of the study reveals that the learners' organizational features have substantially predicted the knowledge management skills of principals.Moreover, when these learning organizational features are controlled, it is revealed that the effectiveness of school have substantially predicted the knowledge management skills of principals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin bilgi yönetimi becerilerinin örgütsel öğrenme düzeyi ve okul etkililiği ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relation of principals' skills of knowledge management with the level of organisational learning and effectiveness of school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.identifier.yokid10056488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439923
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess