Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuş, Mehmet
dc.contributor.authorAslipek, Feyyaz
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:50Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705725
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin kişilik tipleri (A/B Tipi) ile iş arkadaşlarıyla çatışma durumlarında kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasında ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca öğretmenlerin demografik değişkenlerinin de A ve B kişilik tipleriyle beraber, kullandıkları çatışma çözme stratejileriyle bir ilişkisi var mıdır, bunu açıklamaktır. Araştırma Adana ili Ceyhan ilçesindeki 486 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Framingham A tipi Davranış Ölçeği ve Çatışma Çözme Stratejisi Anketi (ROCI-II) kullanılmıştır. Verilerin analizinde doğrusal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgulara göre; A tipi kişilik özelliğine yakın bireyler hükmetme ve bütünleştirme stratejisini anlamlı ve pozitif yönde yordarken, ödün verme stratejisini negatif yönde yordadığı belirlenmiştir. Uzlaşma ve kaçınma stratejileriyle herhangi bir anlamlılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether there is a relationship between the teachers' types A and B personality and organizational conflict strategies which they practice their colleagues during conflict situation. Also, it aims to clarify whether there is a relationship between their practicing organizational conflict strategies and the teachers' demographic variables along with types A and B personality.The study was applied to 486 teachers in Ceyhan county, Adana province. In the study, as data collection tools, personal information form, Framingham Type-A Scale and Rahim Organizational Conflict Inventory II (ROCI-II) were used. In the data analysis, linear multiple regression analysis was used.According to the findings reached in the study; it was determined while people having the characteristics of type A personality predicts dominating and integration strategies meaningly and positively, it predicts appeasement strategies in a negative way. It was found no significance related to compromise and avoiding strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin kişilik tipleri ile çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between teacher's personality types with conflict management strategies used by teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmPersonality types
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmConflict
dc.identifier.yokid10054499
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439930
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess