Öğretmenlerin kişilik tipleri ile çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Karakuş, Mehmet | |
dc.contributor.author | Aslipek, Feyyaz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:50Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705725 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin kişilik tipleri (A/B Tipi) ile iş arkadaşlarıyla çatışma durumlarında kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasında ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca öğretmenlerin demografik değişkenlerinin de A ve B kişilik tipleriyle beraber, kullandıkları çatışma çözme stratejileriyle bir ilişkisi var mıdır, bunu açıklamaktır. Araştırma Adana ili Ceyhan ilçesindeki 486 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Framingham A tipi Davranış Ölçeği ve Çatışma Çözme Stratejisi Anketi (ROCI-II) kullanılmıştır. Verilerin analizinde doğrusal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgulara göre; A tipi kişilik özelliğine yakın bireyler hükmetme ve bütünleştirme stratejisini anlamlı ve pozitif yönde yordarken, ödün verme stratejisini negatif yönde yordadığı belirlenmiştir. Uzlaşma ve kaçınma stratejileriyle herhangi bir anlamlılık bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine whether there is a relationship between the teachers' types A and B personality and organizational conflict strategies which they practice their colleagues during conflict situation. Also, it aims to clarify whether there is a relationship between their practicing organizational conflict strategies and the teachers' demographic variables along with types A and B personality.The study was applied to 486 teachers in Ceyhan county, Adana province. In the study, as data collection tools, personal information form, Framingham Type-A Scale and Rahim Organizational Conflict Inventory II (ROCI-II) were used. In the data analysis, linear multiple regression analysis was used.According to the findings reached in the study; it was determined while people having the characteristics of type A personality predicts dominating and integration strategies meaningly and positively, it predicts appeasement strategies in a negative way. It was found no significance related to compromise and avoiding strategies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin kişilik tipleri ile çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between teacher's personality types with conflict management strategies used by teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conflict resolution | |
dc.subject.ytm | Personality types | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.identifier.yokid | 10054499 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 439930 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |