Show simple item record

dc.contributor.advisorOkçu, Veysel
dc.contributor.authorArslanoğlu, Ali Evren
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:48Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705716
dc.description.abstractAli Evren ARSLANOĞLUZirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıYüksek Lisans Tezi, 133 sayfa, Ağustos 2014Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. Veysel OKÇUÖZETBu araştırmanın amacı sosyal sermaye farkındalığı ile ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama yönteminden yararlanarak gerçekleşmiştir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem ise Random yöntemiyle Diyarbakır il merkezinde seçilen 22 ilkokul ve ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Diyarbakır il merkezinde görev yapan öğretmenlere dağıtılan 550 ölçekten elde edilen bilgiler ışığında değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin sosyal sermaye düzeylerini belirlemek için Ersözlü (2008) tarafından geliştirilen `Sosyal Sermaye Ölçek`, öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini belirlemek için ise Gençer (2002) tarafından geliştirilen `İş Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama hesaplaması yapılmış, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin sosyal sermaye farkındalık düzeylerinin orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal sermaye farkındalık düzeylerinin branş değişkeninde pozitif yönde anlamlı farklılık gösterdiği gözlenirken cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumu değişkeninde anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Öğretmenlerin iş doyumu beklenti düzeyleri yüksek, iş doyumu gerçekleşme düzeyleri ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak öğretmenlerin iş doyumu (beklenti) düzeyi ile sosyal sermaye farkındalık düzeyi arasında pozitif yönde ve orta düzeyde, iş doyumu (gerçekleşme) düzeyi ile sosyal sermaye farkındalık düzeyi arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Sosyal sermaye, iş doyumu, güven, ağlar, normlar, eğitim, öğretmenler
dc.description.abstractAli Evren ARSLANOĞLUZirve University,Graduate School of Social ScienceDepartment of Educational SciencesMaster Thesis, 133 pages, August 2014,Supervisor: Assistant Prof. Veysel OKÇUABSTRACTWith this research, it was aimed to reveal the effect of social capital awareness on job satisfaction of the primary and secondary schools' teachers. The research was carried out utilizing relational method of screening. The universe of research in the academic year 2013-2014 in the city of Diyarbakır are teachers working in primary and secondary scholls. Random sampling method is selected in the center of Diyarbakır province was conducted in 22 primary and secondary scholls. Research data was evaluated according to the information from 550 scale which were distributed to the teachers of Diyarbakir city centre and districts of it. Teachers 'social capital levels to determine the Ersözlü (2008) developed by `Social Capital Scale`, teachers' job satisfaction levels to determine the Gençer's (2002) `developed by the Job Satisfaction Scale` is used. Data for the analysis of frequency, percentage and arithmetic mean calculation has been made, the t-test and one-way analysis of variance was used. As a result the level of awareness of teachers at the middle level of social capital, it was concluded that. The level of awareness of the branches of social capital variables showed significant differences observed in the positive direction in gender, seniority and education level was observed a significant difference in the variable. Teachers' job satisfaction levels are high expectations, job satisfaction levels of the realization has been found to be moderately. In general, teachers' job satisfaction (expectations) with the level of social capital, the level of awareness of positive and moderate level of job satisfaction (realization) with the level of social capital, the level of awareness of positive and highly significant relationship that has emerged.Key Words: Social capital, job satisfaction, trust, networks, norms, education, teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal sermaye farkındalığı ile ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki Diyarbakır İli örneği
dc.title.alternativeAwareness with social capital in primary and secondary school teachers of the relationship between job satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial capital
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10051470
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439926
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess