Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Yusuf
dc.contributor.authorAlbayrak, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:48Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:48Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705713
dc.description.abstract95 ÖZET Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun 19.1 1.1990 gün ve 153 sayılı kararı ile 1991-1992 eğitim öğretim yılından itibaren denenip geliştirilmek üzere kabul edilmiş olan 5+3=8 ilköğretim matematik programının eksik yönlerini ortaya koymaktır. Programın eleştiriye açık yönlerini, eksikliklerini en iyi ortaya koyabilenler programı uygulayan -öğretmen, idareci - ve denetleyen - ilköğretim müfettişleri - kişilerdir. Bu düşünceden hareket edilerek uygulayıcı ve denetleyicilerin - anket yazılı görüş - verileri derlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde programın amaç, davranışlar, içerik ve yöntem yönünden eksik yönleri ortaya konmuştur. Ayrıca programın, uygulamada daha etkili olabilmesi için yapılması - ders kitaplarının yeniden gözden geçirilmesi, öğretmen yetiştirme ve hizmet içi eğitim, mevzuattan kaynaklanan eksiklikler - gerekenlerin neler olduğuna işaret edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bu sonuçlara göre programda ulaşılamayan amaç ve davranışların yeniden gözden geçirilerek öğrencilerin düzeylerine uygun hale getirilmelidir. Bu düzeltmeler yapılırken programın farklı sosyo-ekonomik çevre okullarına uyabilecek bir esneklikte olmasına özen gösterilmelidir.
dc.description.abstract96 SUMMARY The aim of this research work is to find out the deficiencies of the present Turkish Elementary Level Mathematics Program which was put into implementation at Nov. 19th, 1990 with # 153 starting 1991-1992 academic year. With the hope that after implementation it will be further improved. Those who implement a curriculum are the most efficient sources to report dciiciencies. They are in-service teachers, directors and inspectors. In this work, we tried to obtain their views and opinions by asking written reports and applying a questionnaire to find out their immediate beliefs, opinions and views. In this study we tried to find out the deficiencies of the mathematics program on common objectives, desired behaviors, content and teaching methods.Also, we tried to find out how to overcome these deficiencies from the point of view of in-service teachers and inspectors. Here,teacher-training, style of textbooks, in-service teacher training activities are mainly suggested to be improved. We are in the opinion that the present 5+3=8 mathematics curriculum should be revised from the point of view of unattained objectives, desired behaviors, level of students etc.. It will also be suggested that socio-economic environmental conditions of different regions of Turkey should be considered and a more flexible mathematics curriculum to the needs of different socio-economic districts - village - country - suburb - city school - will be planned and adapteden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title5+3=8 İlköğretim matematik dersi programının (uygulayıcı ve denetleyicilerin görüşleri doğrultusunda ) değerlendirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentMatematik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid57666
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57666
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess