dc.contributor.advisor | Ekinci, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Özçelik, Atilla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:44Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705681 | |
dc.description.abstract | ÖZETYATILI BÖLGE ORTAOKULLARINDA AİLENİN EĞİTİM SÜRECİNDEN UZAK OLMASININ EĞİTİME ETKİSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Atilla ÖZÇELİK Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 167 Sayfa, Ağustos 2014 Tez Danışmanı: Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİBu araştırmanın amacı, yatılı bölge ortaokullarında ailenin eğitim sürecinden uzak olmasının öğrencinin akademik başarısına, davranışlarına ve sosyalleşmesine etkisi, ailenin eğitim sürecine katılım durumu, ailenin eğitim sürecine katılımını engelleyen etkenler, ailenin eğitim sürecine katılabilmesi için yapılabilecek çalışmalara ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin görev, kıdem, cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi ve branş değişkenleri bakımından değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Batman'daki YBO'larda görev yapan, yüz yüze görüşme yapılan 11 idareci ve 12 öğretmen ile görüşme formu dağıtılan 17 idareci ve 60 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre; YBO'larda ailenin eğitim sürecinden uzak olmasının öğrenci davranışlarına etkisine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin, değişkenlere göre görüşlerine bakıldığında istenmeyen davranışlar, okuldan kaçma ve devamsızlık, zararlı alışkanlıklar vs. disiplin sorunlarının yanında, içe kapanıklık, sosyalleşme ve uyum bozuklukları vs. sosyal ve psikolojik sorunlarla karşılaşıldığını belirtmişlerdir.Öğrencinin akademik başarısına etkisine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin tüm değişkenlerde aile desteğini hissedememeleri, şefkat eksikliği, psikolojik sorunlar yaşamaları, motivasyon eksikliği, aile kontrolünün olmaması, ilgisizlik vb. alt temalarda toplandığı belirlenmiştir. Ailelerin; bilinçsiz ve ilgisiz olması, sosyo ekonomik durumlarının yetersiz olması nedeniyle, ailenin eğitim sürecinden uzak olmasının avantaj olarak değerlendirildiği veya uzak olmasının hem avantaj hem de dezavantaj etkiye sahip olduğu algısının yansıdığı görülmektedir.Okulda farklı çevrelerle iletişim kurulması, sosyal etkinlikler düzenlenmesi ve aile baskısının olmaması nedeniyle sosyalleşmesine olumlu etkisinin olduğuna ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerine daha sık rastlanmış, yalnız; dil sorunu yaşadıkları, içe kapanık oldukları, ahlâki ve kültürel değerleri benimseyemedikleri, ailesini rol model alamadıkları, kişilik ve davranış bozukluğu yaşadıkları, aile özlemi çektikleri için sosyalleşmenin olumsuz etkilendiğini belirtmişlerdir. Anahtar sözcükler: Yatılı bölge ortaokulları, Ailenin eğitim sürecine katılımı, Okul-aile iş birliği, Akademik başarı, Davranış. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTAN EVALUATION OF TEACHERS' AND ADMINISTRATORS' OPINIONS REGARDING THE LACK OF PARENTAL INVOLVEMENT IN REGIONAL PRIMARY BOARDING SCHOOLS Atilla ÖZÇELİK Zirve University, Institute of Social Sciences Department of Educational Administration, Supervision, Planning and Economics Master's Thesis, 167 Pages, August 2014Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Abdurrahman EKİNCİThe purpose of this study is to evaluate the opinions of teachers and school administrators in terms of the following points: the effects of the lack of parental involvement in regional primary boarding schools on the students' academic achievement levels, behaviors and socialization processes; the contribution of parents to the educational process; the factors that restrain parents from contributing to the educational process; and the steps that could be taken to involve parents in this process. Their opinions have been evaluated according to a number of variables such as duty, seniority, gender, age, marital status, educational background, and teaching field.A qualitative research method has been used in the study. An interview has been conducted with 11 administrators and 12 teachers working in the primary boarding schools in Batman and 17 administrators and 60 teachers have filled in forms.According to the findings of the study, the respondents listed the following misbehaviors caused by the lack of parental involvement in regional primary boarding schools: truancy, absence, bad habits, disciplinary issues, introversion, socializing and adjustment disorder, and other social and psychological problems. The effects of the lack of parental involvement on the academic achievement levels of the students are the lack of parental support and affection, psychological problems, lack of motivation, lack of parental control, and indifference. However, some respondents considered that phenomenon both as an advantage and a disadvantage since parents, most of whom are from lower socio-economic status, may be ignorant or negligent due to various reasons.The effects of attending a boarding school on socializing have been considered as positive by most respondents since it gives the students the opportunity to communicate with different people and to take part in social events in an environment far from the parental pressure. The problems that may impede socializing are language problems, introversion, difficulties in adjustment to the new moral and cultural values, lack of parents as role models, personal and behavioral problems, and homesickness. Key Words: Secondary Boarding Schools, The contribution of parents to educational process, School-parent cooperation, Academic achievement, Behavior. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yatılı bölge ortaokullarında ailenin eğitim sürecinden uzak olmasının eğitime etkisine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An evaluation of teachers' and administrators' opinions regarding the lack of parental involvement in regional primary boarding schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Regional boarding primary education schools | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | School-family relations | |
dc.subject.ytm | Family support | |
dc.subject.ytm | Family relations | |
dc.subject.ytm | Family life | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 10051073 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 439961 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |