Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmusul, Mustafa
dc.contributor.authorKirici, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:43Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705673
dc.description.abstractBu araştırmada, `Öğrenci algılarına göre öğretmenlerin mesleki etik kurallara uyma düzeyleri nedir? Bunlar, öğrencilerin cinsiyet, sınıf, ailesinin geliri, genel not ortalaması, ebeveyn algısı ve okulda mutlu olma değişkenlerine göre değişmekte midir?` sorularına yanıt aranmıştır. Araştırmanın evreni, Şanlıurfa İli Haliliye İlçesi 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören toplam 24237 öğrencidir. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa İli Haliliye İlçe merkezinde seçkisiz (Random) küme örnekleme yöntemi ile seçilen 10 ortaokulun 450 kişilik öğrenci grubu oluşturmuştur. Bu araştırmada; Gündüz ve Coşkun (2012) tarafından hazırlanan` Öğrenci Algısına Göre Öğretmen Etik Değerler Ölçeği` kullanılmıştır. Buna ek olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 10.0 programında analiz edilmiştir. Çalışmada frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve parametrik olmayan testler grubundan Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. `Mesleki Sorumluluk` ve `Mesleki Yeterlilik` alt boyutunda öğretmenlerin genel olarak etik kurallara uyma düzeylerine öğrencilerin çok katıldıkları belirlenmiştir. Ancak öğrenciler, öğretmenlerin öğrencilerine eşit davranmaları, eşit söz hakkı vermeleri, derslerini büyük bir zevkle işlemeleri, öğrencileri mutlu etmek için ellerinden geleni yapmaları, hata yaptıklarında öğrencilerden özür dilemeleri ve öğrencilerin çeşitli ihtiyaçlarının karşılanması ile ilgili maddelere orta düzeyde katılmaktadırlar. Öğretmenlerin mesleki etik kurallara uyma düzeylerinin, kız öğrenciler tarafından daha olumlu bir şekilde algılandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin sınıf düzeylerine göre sekizinci sınıf öğrenci algı düzeyi düşük, öğrencilerden aile yapısı demokratik olanların algı düzeyleri ise yüksek çıkmıştır. Okulda kendini mutlu hisseden öğrencilerin, öğretmenlerinin etik kurallara uyma düzeylerini daha olumlu algıladıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the questions `What is the level of teachers' obeying occupational ethical rules according to the student perceptions? Whether these levels change or not according to the students' gender, class, family income, GPA (Grade Point Average), perception on parents and the situation being happy in school?` were answered.The universe of the research consisted of 24237 lower-secondary students in total studying in 6th, 7th and 8th grades in Sanliurfa Province Haliliye district. The study sample was 450 students selected randomly from 10 lower-secondary schools in Haliliye district center in Sanliurfa province. In this study; `Teachers' Ethical Values Scale` developed by Gunduz and Coskun (2012) was utilized. Additionally, to enlighten the related research questions, personal information form developed by the researcher was used. The data obtained from scale and personal information form were analyzed using the SPSS ® 10.0 software. In this study, frequency, percentage, arithmetic mean and the Mann-Whitney-U test and Kruskal-Wallis test among nonparametric tests group were used to answer the research questions. According to the students' perceptions on teachers' obeying occupational ethical rules, the sub-dimensions of `Professional Responsibility` and `Professional Competence` was found high-level. However, following scale items of `equal behaving the students, giving equal right to speak, feeling a great pleasure during teaching-process, doing best to enable students become happy, apologizing when fails, and meeting students' needs` were reported as middle-level by students. The girl students had higher perception on their teachers' obeying occupational ethical rules.The students with democratic family structure had higher perception on their teachers' obeying occupational ethical rules. The students who report themselves happy at the school had higher perception on their teachers' obeying occupational ethical rules. The 8th students had lower perception on their teachers' obeying occupational ethical rules.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci algılarına göre öğretmenlerin mesleki etik kurallara uyma düzeyleri (Şanlıurfa İli Haliliye İlçesi örneği)
dc.title.alternativeThe level of teachers' obeying occupational ethical rules according to the student perceptions (the sample of Haliliye Şanliurfa City)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10056569
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439925
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess