Show simple item record

dc.contributor.advisorDilek, Oğuz
dc.contributor.authorImamverdiyeva, Ulkar
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:40Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705652
dc.description.abstract21. yüzyılın başında Goldman Sachs ekonomistleri günümüzün en hızlı büyüme oranına sahip olan BRICS ülkelerinin finans, üretim ve teknolojik innovasyonlar alanında merkez haline gelmiş altı büyük ekonomiyi geçeceklerini tahmin ettiler. Bu nedenle BRICS ülkelerinin küresel ve bölgelesel anlamda ekonomik güç merkezi olarak yükselişi geniş dikkat çekmeğe başladı. Uzmanlar bu ülkelerin etkileyici ekonomik büyümelerinin arkasındaki sebepleri ve bu yükselişin siyasi etkilerinin olup olmayacağını araştırdılar. BRICS ile ilgili literatüre göre onlar küresel statükoya meydan okuyacak bir ittifak oluşturmamışlardır. Bu görüşe göre, onlar mevcut uluslararası sistemi yok etmek yerine bu sisteme dahil olmak istiyorlar. Literatürden farklı olarak, bu tez çalışması, uluslararası sistemdeki güncel trentlere odaklanarak BRICS devletlerinin ekonomik ve siyasi alandaki yükselişlerini ve bunun yankılarınını içeren kapsamlı bir resim geliştiriyor. Bu doğrultuda, beş farklı devletin bir araya gelmesinin sebeplerini açıklamak için neorealizm ve kurumsal liberalizm teorilerinden bazı kavramları çalışmanın kuramsal analizine dahil edilmiştir. BRICS yasal kurumsal yapıdan hemen hemen tamamen yoksun olmakla beraber, şimdiye kadar çok az kaydedeğer amaç ortaya koymuştur. Buradan yola çıkarak, bu çalışma BRICS'I dğşük maliyetli müşterek ürün sağlayan informal bir kurum gibi ele alıyor. BRICS ülkelerinin bireysel dış politikalarına bakarak, bu çalışma BRICS'in informal kurum olarak onlara büyük güç olmalarına, ekonomik yapılarındaki çeşitlilikten dolayı büyümelerine ve statuko güçlerine karşı güç pazarlığının daha emin şekilde devam etmesi sonucuna varıyor. Müşterek ürünlere ilaveten, BRICS aynı zamanda beş ülkenin her birinin özel gündemlerine uyum sağlamaktadır.
dc.description.abstractThe economists from Goldman Sachs forecasted at the beginning of twenty-first century that the BRICS, as the fastest-growing economies of our times, would soon overtake the six major hubs of global finance, production and technological innovation. Since then the rise of the BRICS as an emerging center of global and regional economic prominence has charted widespread attention. Scholars have been busy investigating the reasons behind their impressive economic development and whether such economic progress will yield political implications. The literature on BRICS tend to view them as a group of states that will never act as an alliance to challenge the global status-quo. To this view, their desire is to be included in, but not overthrow, the current international system. Against, this background this dissertation focuses on the current international order in hopes of providing a precise and inclusive account for the political as well as economic repercussions of the ascendant BRICS. As means of reasoning why these five, distinctly different, states have begun to act in coordination, insights from both Neo-realism and Institutional Liberalism will be infused into theoretical framework. The BRICS is almost completely lacks legal institutional framework, and to this far has declared few cherished objectives. This dissertation, leading from that frames BRICS as an informal institution that functions to provide certain collective goods, critically, with low cost. By looking at foreign policy of the individual BRICS members, study concludes that BRICS is aimed at assisting its constituent states to achieve the great power status. It is also hoped to help each five states to maintain stable economic expansion on the basis of their economic diversity. Finally, its members consider BRICS as a common platform to assert greater confidence in the continuing power bargain with the status quo powers. Other than generating these public goods, that are available for all member states regardless of contribution, BRICS also meets the private agendas of the each of the five nations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleBRICS in a changing world: Limits and possibilities of an informal institution
dc.title.alternativeDeğişen dünyada BRICS: İnformal kurumların imkanları ve kısıtları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternational relations
dc.subject.ytmInternational policy
dc.subject.ytmInternational organizations
dc.subject.ytmBRICS
dc.identifier.yokid10065969
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394707
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess