Okul öncesi eğitimi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile ilişkisi (Adıyaman ili örneği)
dc.contributor.advisor | Gedikoğlu, Tokay | |
dc.contributor.author | Deniz Turan, Evren | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:37Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705623 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, anasınıfı yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının okul öncesi Eğitim öğretmenlerinin örgütsel adalet algısı ile ilişkisini Adıyaman ili kapsamında incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada okul öncesi eğitim öğretmenlerinin kişisel özellikleri (Yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, mesleki kıdemi, bulunduğu okulda çalışma süresi, medeni durumu) ile birlikte, Yılmaz (2005) tarafından geliştirilmiş `Etik Liderlik Ölçeği'', POLAT (2007) tarafından türkçe uyarlaması yapılmış olan `Örgütsel Adalet Ölçeği'' alt başlıkları kapsamında okul öncesi eğitim öğretmenlerine uygulanmış olup istatistiksel değerlendirmede SPPS programı kullanılmıştır. Bu araştırma için Adıyaman ili merkezde ve Kahta, Besni, Tut, Gölbaşı ilçeleri olmak üzere toplamda 450 anket dağıtılmış olup geri dönen ve istatistiksel işleme tabi tutulan anket sayısı 300' dür. Toplanan 300 anket üzerinde okul öncesi eğitim yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerde buna bağlı olarak örgütsel adaletin algılanması incelenmiştir. Yapılan bu inceleme sonucunda, okul öncesi kurum yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algısında belirgin bir etkiye sahip olduğu görülmüş ve gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Etik Liderlik, Okul Öncesi Eğitim, Örgütsel Adalet | |
dc.description.abstract | This study has been done to examine the relationship between ethical leadership attitudes of pre-school administrators and organizational justice perception of teachers in the city of Adıyaman. In the study, not only personal characteristics of pre-school administrators (age, gender, level of education, vocational rank, years spent in current school, marital status), but also `The Measure of Ethical Leadership` developed by Yılmaz (2005) and `The Measure of Organizational Justice` adapted to Turkish by Polat (2007) have been used over the pre-school teachers and the data has been analyzed through SPSS software. For this survey, 450 survey forms have been delivered in Central Adıyaman and its provinces Kahta, Besni, Tut, Gölbaşı and from the collected forms only 300 of them have been processed statistically. Ethical Leadership Behaviors of Pre-School Administrators and the Acquired Justice Perceptions of the pre-school teachers as a consequence of these behaviors have been examined over these 300 questionnaires. After this examination it has been seen and shown that Ethical Leadership Behaviors of Pre-School Administrators has a significant effect on the Acquired Justice Perceptions of the pre-school teachers as a consequence of these behaviors.Key Words: Leadership, Ethical Leadership, Pre-School Teaching, Organizational Justice | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitimi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel adalet algısı ile ilişkisi (Adıyaman ili örneği) | |
dc.title.alternative | The relationship between ethical leadership attitudes of pre-school education administrators and organizational justice perceptions of teachers (The case of Adyaman province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Ethical leadership | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Justice | |
dc.subject.ytm | Organizational justice | |
dc.subject.ytm | Adıyaman | |
dc.identifier.yokid | 10091365 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 439902 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |