Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi üzerine meta analiz çalışması
dc.contributor.advisor | Palavan, Özcan | |
dc.contributor.author | Sunğur, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705516 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerine olan etkisini inceleyen araştırma sayısı, son zamanlarda gelişen bilgisayar tabanlı yazılımlar sayesinde her geçen gün artarak sürmektedir. Çalışmada, 2002 ile 2014 yılları arasında yapılmış 1360 araştırma incelenmiştir. Yüksek lisans ve doktora tezleri arasından, belirlenen sayısal verilere sahip 60 adet araştırma çalışmaya dahil edilmiş ve meta analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Meta analize dahil edilen bireysel çalışmalar birleştirilmiş ve yapının heterojen olduğu görülmüştür. Bundan dolayı, genel etki büyüklüğü rastgele etkiler modeli kullanılarak hesaplanmıştır.Elde edilen bulgular neticesinde, bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına olan etki büyüklüğü E++ = 1,162 olarak bulunmuştur. Bu değer, Cohen's d ve Hedges's g' ye göre çok geniş düzeyde etkiye sahip olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The quantity of research on the academic success of students has been increasing thanks to recent developments in computer-based software. In this study, the 1360 research studies that were conducted in the years 2002 through 2014 were analyzed. 60 studies with numeric values that were chosen from master's degree and doctorate degree theses were included in the study and combined with meta-analysis methods. Individual studies included in meta-analysis were combined and the structure was seen as heterogeneous. Because of this result, the effect size was calculated by using a random effects model.Results of the study emphasized that the effect size of computer-aided teaching on the academic success of primary school students is E++= 1,162. This value was determined to have a larger impact according to Cohen's d and Hedges g. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi üzerine meta analiz çalışması | |
dc.title.alternative | A meta - analysis study on the effect of computer - aided teaching on the academic success of primary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Meta analysis | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10068334 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394636 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |