Müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Gaziantep ili örneği
dc.contributor.advisor | Hoş, Rabia | |
dc.contributor.author | İğneler, Kahraman Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705496 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyi ve mesleki tükenmişlik düzeyleriyle ilişkili faktörlerin tespit edilmesidir. Araştırmaya kaynaklık eden veriler `Maslach Tükenmişlik Ölçeği` anketi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilmiş 133 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde Mann Whitney Testi ile Kruskal Wallis Testi gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırmada müzik öğretmenlerinin cinsiyet grupları arasında mesleki tükenmişlik ölçeği alt boyutları açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Buna karşılık yaş medeni hal, okuldaki görev süresi ve kıdem grupları arasında ölçeğin bütün alt boyutları açısından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Alandaki diğer araştırmalardan farklı olarak müzik öğretmenlerinin kıdem grupları arasında ölçek alt boyutları açısından aynı yönlü anlamlı farklılık görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of thisresearch is todetermine occupational burnoutlevel of music teachesrs and factors related to the occupational burn out level. The data of this research were collected by using 'Maslach Burnout Inventory'. Samples of this research were 133 teachers, who were chosen with stratified sampling method. Statistical techniquessuch as Kruskal-Wallis test and Mann -Whitney test were used toanalyse thedata. In this research, no significant difference was found betweengender groups in terms of sub-scales of occupational burn outinventory. Contrarytothis, significant difference was determined in terms of allsub-scales of theinventorybetweenage, maritalstatus, in cumbency and seniority groups. Unlike other researches in the field, significant difference between music teachers' seniority groups were observed in direct proportion in terms of sub-scales of theinventory. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Müzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Gaziantep ili örneği | |
dc.title.alternative | Determi̇ni̇ng occupational exhaustion level of music teachers: Example of Gaziantep city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gaziantep | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Mann-Whitney Test | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10082943 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394686 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |