Show simple item record

dc.contributor.advisorHoş, Rabia
dc.contributor.authorİğneler, Kahraman Özgür
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:20Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705496
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı müzik öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyi ve mesleki tükenmişlik düzeyleriyle ilişkili faktörlerin tespit edilmesidir. Araştırmaya kaynaklık eden veriler `Maslach Tükenmişlik Ölçeği` anketi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilmiş 133 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde Mann Whitney Testi ile Kruskal Wallis Testi gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırmada müzik öğretmenlerinin cinsiyet grupları arasında mesleki tükenmişlik ölçeği alt boyutları açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Buna karşılık yaş medeni hal, okuldaki görev süresi ve kıdem grupları arasında ölçeğin bütün alt boyutları açısından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Alandaki diğer araştırmalardan farklı olarak müzik öğretmenlerinin kıdem grupları arasında ölçek alt boyutları açısından aynı yönlü anlamlı farklılık görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of thisresearch is todetermine occupational burnoutlevel of music teachesrs and factors related to the occupational burn out level. The data of this research were collected by using 'Maslach Burnout Inventory'. Samples of this research were 133 teachers, who were chosen with stratified sampling method. Statistical techniquessuch as Kruskal-Wallis test and Mann -Whitney test were used toanalyse thedata. In this research, no significant difference was found betweengender groups in terms of sub-scales of occupational burn outinventory. Contrarytothis, significant difference was determined in terms of allsub-scales of theinventorybetweenage, maritalstatus, in cumbency and seniority groups. Unlike other researches in the field, significant difference between music teachers' seniority groups were observed in direct proportion in terms of sub-scales of theinventory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüzik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Gaziantep ili örneği
dc.title.alternativeDetermi̇ni̇ng occupational exhaustion level of music teachers: Example of Gaziantep city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmMann-Whitney Test
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMusic
dc.identifier.yokid10082943
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394686
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess