Show simple item record

dc.contributor.advisorDöş, İzzet
dc.contributor.authorKete, Derya
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:14Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:14Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705444
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesine yöneliktir. Araştırmada korelasyonel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları, 2014- 2015 eğitim – öğretim yılı içerisinde Kahramanmaraş' a bağlı Türkoğlu ilçesinde görev yapmakta olan 537 öğretmene uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak liderlik `rolleri ölçeği, iş doyumu ölçeği ve örgütsel adalet ölçeği` kullanılmıştır. Toplanan veriler –t testi, tek yönlü varyans analizi (anova), korelasyon ve çoklu regresyon analizi yapılarak incelenmiştir.İki gruba sahip olan (cinsiyet, branş) değişkenlerde -t testi, ikiden fazla gruba sahip olan (yaş, çalışma süresi) değişkenlerinde ise Tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testi yapılmıştır. –t testi ve anova testinde veriler hem faktör hem de madde boyutunda incelenmiştir. Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğretmenleri iş doyumu ve örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkinin düzeyini belirlemek için ise korelasyon analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda okul müdürlerinin vizyoner, öğretimsel ve kültürel liderlik rollerinin cinsiyet ve branş değişkenlerinde; iş doyumunun içsel boyutunun cinsiyet değişkeninde, dışsal boyutunun branş değişkeninde; örgütsel adalet algılarının ise etkileşimsel adalet boyutunda çalışma süresine değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.Ayrıca okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel adalet algıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan regresyon analizi sonucunda ise okul müdürlerinin liderlik stilleri ve öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının iş doyumunu anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Liderlik Stilleri, İş Doyumu, Örgütsel Adalet
dc.description.abstractThe purpose of this ınvestigation according to teacher's oponions directed towords to research relationship between school principal's leadership style and teacher's job satisfaction with perception of organizational justice. Relational scannig method that belongs corelational ınvestigation method is applied in the ınvestigation. Survey application done by 537 teachers in 2014 -2015 education period who in Türkoğlu district which belogs Kahramanmaraş country. Leadership role scale, Job satisfaction scale and organizational Justice scale are used as data collecting method. Collected data is studied by –t Test, one dimensional variance analyse (Anova), correlation andys, and multiple regression analyse. On the variables which has two groups gender, branch –t test, on the variables which has more than two groups ( age, working time) one dimensional variance analyse and scheffe test are studied. Data are investigated on both factor and matter dimension. Correlation analyse is done to define the level of relatıonship between school principal's leadership style and job satisfaction and perception of organızational justice of teachers. At the end of study, ıt is determined that; the role of visinhary, edycational and culturel leadership on the variable of gender and branch; ınternal dimension of job satisfaction on the gender variable, external dimension of job satisfaction on the branch variable; organızational justice perception on the effectional justice dimension according to working period differentiolted meaninfully. Further more, ıt has found out that there is meaninful positive, at middle level relationship between leadership styles of school principals and job satisfaction with perception of organızational justice of teachers.It has been found out that leadership style of school principals and perception of organızational justice of teachers affected meaninfully job satisfaction of teachers at the end of regression analyse.Key Words: Leadership, Leadership Styles, Job Satisfaction, Organızational Justiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin liderlik stilleri, öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeLeadership styles, teachers ' job satisfaction and the relationship between organizational justice perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmManagement styles
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10087977
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440012
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess