Show simple item record

dc.contributor.advisorTöremen, Fatih
dc.contributor.authorÜlger, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:07Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705397
dc.description.abstractBu araştırmada Malatya ili, Yeşilyurt ilçesinde bulunan ortaokul öğretmenlerinin öğretmen liderliği algılarının, örgütsel vatandaşlık ve işe sarılma düzeyleriyle ilişkisi üzerine bir araştırma konusu incelenmiştir. Araştırmanın yürütülmesinde Nicel Araştırma Modeli, İlişkisel Tarama Modeli, Regresyon Analizi kullanılmış olup öğretmenlerin öğretmen liderliği görüşleri, örgütsel vatandaşlık ve işe sarılma düzeyleri anket tekniği ile belirlenmiş ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin liderlik, örgütsel vatandaşlık ve işe sarılma düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Malatya ili, Yeşilyurt ilçesinde görev yapmakta olan ve farklı branşlardan 2000 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, `tabakalı örnekleme` yöntemi kullanılarak oluşturulmuş ve toplam 381 ortaokul öğretmeni basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilmiştirAraştırmada veriler; Öğretmen Liderlik görüşleri ölçek anketi, Örgütsel Vatandaşlık ölçek anketi ve İşe Sarılma ölçek anketi olmak üzere üç anket üzerinden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, veri çözümleme programı SPSS 16.0'da analiz edilmiş ve öğretmen liderliği alt boyutları ile işe sarılma ve örgütsel vatandaşlık alt boyutları arasındaki ilişki regresyon modeli analizi ile ve öğretmenlerin demografik özellikleriyle liderlik, örgütsel vatandaşlık ve işe sarılma ölçekleri arasındaki ilişki ayrı ayrı parametrik olmayan testler üzerinden incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda örgütsel vatandaşlık alt boyutları ve işe sarılma alt boyutlarının her bir öğretmen liderliği alt boyutu ile olumlu ilişkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen liderliği alt boyutlarından `meslektaşlara örnek olma`, `etkinlik katılım ve iletişim`, `meslektaşlara destek`, `okul yönetimine katılım`, `güven ve çözüm odaklılık` alt boyutlarının her biri için regresyon analiziz modelleri istatistiki olarak anlamlı ölçülmüş olup her bir alt boyut ile örgütsel vatandaşlık ve işe sarılmanın ilişkili olduğu sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, subject of the a study on the relationship between secondary school teacher's perceptions on teacher leadership and organizational citizenship and clinging to work ing in the province of Yeşilyurt of the city of Malatya.In the research, Quantitative Research Model, Relational Screening model, Regression Analysis have been used and the opinions of teachers about teacher leadership and the levels of organizational citizenship and clinging to work have been defined via survey technique and leadership, organizational citizenship and clinging to work levels of teachers have been measured. Population of the research consists of 2000 elementary school teachers from different branches and working in the province of Yeşilyurt in the city of Malatya for the education term of 2014-2015. The sample of research is formed by using the `tiered sampling` and 381 elementary school teachers have been chosen through the technique of simple random sampling. The data on research has been gathered based on the three surveys including Teacher Leadership opinions scale survey, Organizational Citizenship scale survey and Clinging to Work scale survey. Data used on the research has been analyzed through the data analysis program of SPSS 16.0 and the relation between sub-factors of teacher leadership and sub-factors of organizational citizenship and sub-factors of clinging to work has been investigated through the regression analysis and the separate relation between demographic aspects of teachers and sub-factors of teacher leadership, organizational citizenship and clinging to work scales have been analyzed through non-parametric tests. Consequently, it is found out that the relation between sub-factors of leadership scale and sub-factors of organizational citizenship and clinging to work is statistically significant and positive. The each regression analysis between every sub-factor of leadership scale (i.e. `being a good example for colleagues`, `participation into the activities and communication`, `support for colleagues`, `participation into the school administration`, `trust and solution-orientation` ) has been measured as statistically significant and it is concluded that every leadership sub-factor is related to the organizational citizenship and clinging to work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin öğretmen liderliği algılarının, örgütsel vatandaşlık ve işe sarılma düzeyleriyle ilişkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeEffect of teacher leadership opinions on the levels of organizational citizenship and clinging to work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmJob involvement
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10091132
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439988
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess