Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Ahmet Cezmi
dc.contributor.authorYilmaz, Mehtap
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:07Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705393
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmen uygulamasında rehber öğretmenlerine ilişkin mentorluk algılarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim- öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil ilçesindeki ilk ve ortaokullardaki 134 öğretmen adayından oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilen öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler öğretmen adaylarına uygulanan `İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mentorluk Algıları Ölçeği` ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının mentorluk algı düzeyleri katılıyorum düzeyinde bulunmuştur. Kadın ve erkek öğretmen adaylarının mentorluk algıları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Branş öğretmenliği alanındaki öğretmen adaylarının mentorluk algıları sınıf öğretmenliği bölümündeki öğretmen adaylarına göre daha olumludur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze mentoring perpection related to advisor in practise of preservice teachers. The working group of research is considered of 134 preservice teachers selected with a simple, random sampling method. The screening model is used in search. Survey data is collected with ` Scale Mentoring Perceptions of primary school teachers` applied to preservice teachers. The programme SPSS 15.0 is used in analysis of data. As a result of research, Mentoring Perceptions level of preservice teachers is found at the level of ` I agree`. There isn't a significant difference between the mentoring perception of male and female preservice teachers. The mentoring perception of preservice teachers in the field of branch teachers is more positive than preservice teachers in the department of class teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasındaki rehber öğretmenlerine ilişkin mentorluk algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeMentoring perception related to advisor in practise of preservice teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-01
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPractice of teaching lessons
dc.subject.ytmMentoring
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.identifier.yokid10091797
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439989
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess