Show simple item record

dc.contributor.advisorBeltekin, Nurettin
dc.contributor.authorYalçinkaya, Yilmaz
dc.date.accessioned2021-05-08T12:53:05Z
dc.date.available2021-05-08T12:53:05Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705381
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye'de 2002-2015 yılları arasında iktidarda olan Adalet ve Kalkınma Partisi'nin eğitim politikalarını saptamak ve çözümlemektir. Araştırma tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Adalet ve Kalkınma Partisi'nin eğitim politikalarını saptamak için ilgili belgeler taranmış, elde edilen veriler eğitim politikaları bağlamında sınıflandırılmış, temel politikalar ve bileşenleri saptanmıştır. Adalet ve Kalkınma Partisi eğitim politikaları; Eğitim paradigması: `özgürlükçü eğitim paradigması`, Eğitimde fırsat eşitliği, eğitim tür ve düzeylerine ilişkin politikalar, öğrenci seçme ve yerleştirme, MEB'in yeniden yapılandırılması, program/müfredat, eğitim ve teknoloji, öğretmen ve yönetici seçme/yerleştirme ve atama ve eğitim finansmanı olarak saptanmıştır. Sonuç olarak eğitim sisteminin siyasal partiler karşında oldukça kırılgan olduğu, siyasi partilerin bakanlık teşkilatından üniformaya kadar her konuda dönüştürücü etkiler içerdiği görülmüştür. Eğitim alanı toplumsal kesimin taleplerine cevap verecek demokratik bir yapıya kavuşturulması ile alanın bilimselliğinin arttırılması beraber gerçekleştirilmelidir. Siyasi iktidarla sürekli değişen eğitim sistemlerini daha istikrarlı ve demokratik bir yapıya kavuşturmak için, Milli Eğitim Bakanlığı'nın siyasi vesayetten kurtarılarak, alanında uzman eğitimcilere devredilmelidir. Anahtar Kelimeler: Siyasal İdeoloji, Siyasi Parti, Eğitim Politikası, Eğitimde Dönüşüm
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine and analyze the educational policy of Justice and Development Party in Turkey ruling between 2002-2015.Research is a descriptive study on the scan type. Documents relating to detect the Justice and Development Party's Education Policy is scanned,and the data obtained is classified in terms of education policy,the basic policies and components are determined. Education Policy of Justice and Development Party; Educational Paradigm:`Libertarian Education Paradigm `,Equal opportunity in education, Policies relating to Education types and levels, Student Selection And Placement,the Ministry of Education's restructuring Program/Curriculum, Education and technology, Teacher and manager selection, placament and assignments and Educational financing, has been identified. As a result, it was observed that the education system is quite fragile in the face of political parties, political parties include converter affects all about every respect from ministry department to the uniform of it.The conversion of educational field of a democratic structure meeting the increasing demands of the community and increasing its being scientific must be accompanied. In order to make a more stable and democratic structure of political power in everchanging education system, Ministry of Education should be freed from the political tutelage and be transferred to specialists in education.Key words: Political Ideology, Political Party, Education Policy, Transformation in Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleAdalet ve Kalkınma Partisi eğitim politikaları
dc.title.alternativeEducation policy of Justice and Development Party
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdalet ve Kalkınma Party
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation activities
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.identifier.yokid10089754
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityZİRVE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439981
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess