The effect of crumb rubber on asphalt concrete
dc.contributor.advisor | Hınıslıoğlu, Sinan | |
dc.contributor.author | Mamhusseini, Asmaa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:52:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:52:48Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705260 | |
dc.description.abstract | Dünyada çevre kirliliğine sebep olan en büyük problemlerden biri, atık araba lastiklerdir. Bu kirliliği en az seviyeye indirmek için uygulanan bir yöntem, asfalt betonların özelliklerini geliştirmek için sıcak karışım asfaltlarında bu atık malzemelerin tekrar kullanılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, atık araba lastiklerinden elde edilen kırıntı kauçuğun, asfalt katkı malzemesi olarak, karışımın özellikleri üzerindeki etkilerini araştırmaktır.50/70 penetrasyon asfaltı, bitumen ağırlıkça %2-4-6-8 ve 10 oranlarında kırıntı kauçuğu ile kuru işlem yöntemi kullanılarak modifiye edildi. Kırıntı kauçuğun, bitümün fiziksel özellikleri üzerindeki etkilerini araştırmak için, kırıntı kauçuğu ile modifiye edilmiş bitümler üzerinde Düktilite, Yumuşama Noktası, Penetrasyon ve Elastik Geri Dönüş deneyleri yapıldı. Optimum bitüm oranını belirlemek için Marshall Tasarım Yöntemi kullanıldı. Kırıntı kauçuğu içeren asfalt betonu numuneler üzerinde yapılan, Tekerlek İzi ve Sünme deneylerine ek olarak Neme Hassasiyet deneyi de yapıldı.Sonuçlar, kırıntı kauçuğu içeren asfalt betonların tekerlek izi ve sünmeye karşı daha az duyarlı olduklarını gösterdi. %4 kırıntı kauçuğu içeren numunelerin stabilitesinin maksimum olduğu bulundu. Ayrıca, bütün kırıntı kauçuğu içeren asphalt betonu numunelerin Dinamik Rijitliğinin, kontrol numunelerine kıyasla daha fazla olduğu görüldü. | |
dc.description.abstract | One of the major problems caused by environmental pollution in the World is waste tires. In order to minimize this pollution, a method applied is to reuse these waste materials in hot mix asphalt to improve the properties of asphalt concrete. The purpose of this study is to investigate the effects of Crumb Rubber (CR) obtained from the waste tires on the properties of the mixes as an additive.50/70 penetration asphalt was modified by mixing 2-4-6-8 and 10% of CR by weight of the bitumen using the dry process method. In order to investigate the effects of CR on the physical properties of the bitumen, Ductility, Softening Point, Penetration and Elastic Recovery tests were performed on the bitumen modified with CR. Marshall Design Method was used to determine the optimum bitumen content. Mositure susceptibility test was also performed on the Crumb Rubber Modified (CRM) asphalt specimens in addition to Rutting and Creep Tests.The results showed that CRM asphalt was less susceptible to rutting and creep. The stability value of the specimen with 4% of CR was found to be the maximum. Morever, Dynamic Stiffness of all RCM asphalt concrete specimen are higher than that of the control specimen. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | The effect of crumb rubber on asphalt concrete | |
dc.title.alternative | Kırıntı kaucuğun asfalt betona etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10059956 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394449 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |