Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, M. Maşuk
dc.contributor.authorSaka, Cafer
dc.date.accessioned2021-05-08T12:52:43Z
dc.date.available2021-05-08T12:52:43Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705231
dc.description.abstractÖZET VAN'DAKİ LİSELERDE KİMYA EĞİTİMİNDE ANLAŞILAMAYAN BAZI KAVRAMLARIN ARAŞTIRILMASI SAKA, Cafer Yüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı : Doç. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK Eylül 2000, 62 Sayfa Bu çalışmada Van'da bulunan meslek liselerinin dışındaki liselerde kimya dersi öğretiminde anlamada güçlük çekilen bazı kavramların iyi anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmek ve bunların nedenlerini araştırma amaç edinildi. Araştırmada 24 soru içeren bir anket uygulaması yapıldı. Anket sorulan çoktan seçmeli ve genel olarak şu kavramları içermektedir: Kaynama - buharlaşma, sıcaklık - ısı, çözelti, atomun yapısı, asit - baz ve fiziksel - kimyasal değişmeler. Anket, süper lise, Anadolu lisesi, fen lisesi ve normal liselere uygulandı. Genel olarak II ve III. sınıflar seçildi. Anket sonuçları, kavramları anlama yüzdesi olarak şöyledir: 1- Atomun yapısı: 40, 2- Kaynama - buharlaşma: 75, 3- Sıcaklık - ısı: 45, 4- Çözelti: 60, 5- Asit -baz: 40, 6- Fiziksel - kimyasal özellikler: 45. Çalışma sonunda öğrencilerin büyük bir kısmının bu kavramların anlamlarını karıştırdıkları ve bunun en önemli nedenlerinin de az örnek gösterme ve kavramların güncel hale getirilmediğine bağlanabilir. Anahtar Kelimeler: Kimya Eğitimi, Atom Yapısı, Buharlaşma - Kaynama, Sıcaklık - Isı, Çözelti, Asit - Baz, Fiziksel - Kimyasal Değişmeler, Yanlış anlaşılan kavramlar.
dc.description.abstractABSTRACT SOME CONCEPTS THAT NONUNDERSTOOD BY STUDENTS IN CHEMISTRY TEACHING IN HIGH SCHOOL EDUCATION IN VAN SAKA, Cafer Msc, Secondary Instruction Science and Mathematic Deparments Education Mainscience Branche Supervisor: Assoc. Prof. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK September 2000, 62 Pages In this study, we studied some concepts that understood difficult by students in chemistry in high school education in Van. These concepts are chosen for study: boiling - evaporation, heat - temperature, solution, atomic structure, physical and chemical changes, and acid - base. The questions connected with the concepts were applied to the Anatolion high school, the super high school, science high school and high school by questionnaire. The percent of understanding students are as follows: 1- The atomic structure 2- The evaporation - boiling 3- The temperature - heat 4- The solution 5- The acid - base 6- The physical - chemical changes 40, 75, 45, 60, 40, 45. At the result of the study, it can be said that the students mixed up all of the concepts except the boiling and solution. Key Words : Mixed up concepts, The atomic structure, The evaporation- boiling, The temperature-heat, The solution, The acid-base, The physical-chemical changes, The teaching chemistry. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleVan`daki liselerde kimya eğitiminde anlaşılamayan bazı kavramların araştırılması
dc.title.alternativeSome concepts that nonunderstood by students in chemistry teaching in high school education in Van
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-15
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmChemical concepts
dc.subject.ytmVan
dc.identifier.yokid101603
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98213
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess