dc.contributor.advisor | Küçük, M. Maşuk | |
dc.contributor.author | Saka, Cafer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:52:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:52:43Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2021-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705231 | |
dc.description.abstract | ÖZET VAN'DAKİ LİSELERDE KİMYA EĞİTİMİNDE ANLAŞILAMAYAN BAZI KAVRAMLARIN ARAŞTIRILMASI SAKA, Cafer Yüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı : Doç. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK Eylül 2000, 62 Sayfa Bu çalışmada Van'da bulunan meslek liselerinin dışındaki liselerde kimya dersi öğretiminde anlamada güçlük çekilen bazı kavramların iyi anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmek ve bunların nedenlerini araştırma amaç edinildi. Araştırmada 24 soru içeren bir anket uygulaması yapıldı. Anket sorulan çoktan seçmeli ve genel olarak şu kavramları içermektedir: Kaynama - buharlaşma, sıcaklık - ısı, çözelti, atomun yapısı, asit - baz ve fiziksel - kimyasal değişmeler. Anket, süper lise, Anadolu lisesi, fen lisesi ve normal liselere uygulandı. Genel olarak II ve III. sınıflar seçildi. Anket sonuçları, kavramları anlama yüzdesi olarak şöyledir: 1- Atomun yapısı: 40, 2- Kaynama - buharlaşma: 75, 3- Sıcaklık - ısı: 45, 4- Çözelti: 60, 5- Asit -baz: 40, 6- Fiziksel - kimyasal özellikler: 45. Çalışma sonunda öğrencilerin büyük bir kısmının bu kavramların anlamlarını karıştırdıkları ve bunun en önemli nedenlerinin de az örnek gösterme ve kavramların güncel hale getirilmediğine bağlanabilir. Anahtar Kelimeler: Kimya Eğitimi, Atom Yapısı, Buharlaşma - Kaynama, Sıcaklık - Isı, Çözelti, Asit - Baz, Fiziksel - Kimyasal Değişmeler, Yanlış anlaşılan kavramlar. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT SOME CONCEPTS THAT NONUNDERSTOOD BY STUDENTS IN CHEMISTRY TEACHING IN HIGH SCHOOL EDUCATION IN VAN SAKA, Cafer Msc, Secondary Instruction Science and Mathematic Deparments Education Mainscience Branche Supervisor: Assoc. Prof. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK September 2000, 62 Pages In this study, we studied some concepts that understood difficult by students in chemistry in high school education in Van. These concepts are chosen for study: boiling - evaporation, heat - temperature, solution, atomic structure, physical and chemical changes, and acid - base. The questions connected with the concepts were applied to the Anatolion high school, the super high school, science high school and high school by questionnaire. The percent of understanding students are as follows: 1- The atomic structure 2- The evaporation - boiling 3- The temperature - heat 4- The solution 5- The acid - base 6- The physical - chemical changes 40, 75, 45, 60, 40, 45. At the result of the study, it can be said that the students mixed up all of the concepts except the boiling and solution. Key Words : Mixed up concepts, The atomic structure, The evaporation- boiling, The temperature-heat, The solution, The acid-base, The physical-chemical changes, The teaching chemistry. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Van`daki liselerde kimya eğitiminde anlaşılamayan bazı kavramların araştırılması | |
dc.title.alternative | Some concepts that nonunderstood by students in chemistry teaching in high school education in Van | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-15 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Chemical concepts | |
dc.subject.ytm | Van | |
dc.identifier.yokid | 101603 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 98213 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |