İlköğretim (1. kademe) fen bilgisi öğretiminde bilimsel süreçler ve kavramsal temalar
dc.contributor.advisor | Orak, Salim | |
dc.contributor.author | Karaarslan, M. Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:52:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:52:28Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705161 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM ( I. KADEME ) FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE BİLİMSEL SÜREÇLER VE KAVRAMSAL TEMALAR Karaarslan. M. ALİ Yüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı Tez Danışmam : Doç. Dr. Salim ORAK Eylül 2001. 67 sayfa Süreç yaklaşımına göre ilköğretim I. kademe fen bilgisi eğitimi incelenmiştir. Bu çerçevede süreç becerilerinin nasıl geliştirilebilmesi gerektiği açıklanmıştır. Bilimsel süreçleri geliştirebilmek ve etkili bir öğretim gerçekleştirebilmek için yapılması gerekenler tespit edilmiştir. Öğrencilerin bir konuya ait kavram bilgisi için kavram ağları, kavram haritaları ve anlam çözümleme tablolarının etkin kullanımı aktarılmıştır. Buna göre ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisindeki bazı ünite konularına uygun etkinlikler tasarlanmıştır. Anahtar kelime: Kavram ağı. Kavram haritası. Anlam çözümleme tablosu. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT SCIENTIFIC PROCESSES AND CONCEPTUAL THEMAS IN TEACHING INTRODUCTORY SCIENCE Karaarslan. M. Ali Master' s Thesis. Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Salim ORAK September 2001. 67 pages In this study introductory science education is investigated by means of the scientific process approach. In this framework, it' s explained how process skills are developped. What need to be performed were determined to realize effective education and to developed to the scientific processes. For the concept information of students about a subject the effective use of concept networks, concept maps and sementic analysis tables were transmitted. Based an these, some activities for forth and fifth grade science education were designed. Key Words: Concept network, Concept map, Sementic analysis table. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim (1. kademe) fen bilgisi öğretiminde bilimsel süreçler ve kavramsal temalar | |
dc.title.alternative | Scientific processes and conceptual themes in teaching introductory science | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 118536 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112288 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |