Show simple item record

dc.contributor.advisorOrak, Salim
dc.contributor.authorKaraarslan, M. Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T12:52:28Z
dc.date.available2021-05-08T12:52:28Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705161
dc.description.abstractÖZET İLKÖĞRETİM ( I. KADEME ) FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE BİLİMSEL SÜREÇLER VE KAVRAMSAL TEMALAR Karaarslan. M. ALİ Yüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı Tez Danışmam : Doç. Dr. Salim ORAK Eylül 2001. 67 sayfa Süreç yaklaşımına göre ilköğretim I. kademe fen bilgisi eğitimi incelenmiştir. Bu çerçevede süreç becerilerinin nasıl geliştirilebilmesi gerektiği açıklanmıştır. Bilimsel süreçleri geliştirebilmek ve etkili bir öğretim gerçekleştirebilmek için yapılması gerekenler tespit edilmiştir. Öğrencilerin bir konuya ait kavram bilgisi için kavram ağları, kavram haritaları ve anlam çözümleme tablolarının etkin kullanımı aktarılmıştır. Buna göre ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisindeki bazı ünite konularına uygun etkinlikler tasarlanmıştır. Anahtar kelime: Kavram ağı. Kavram haritası. Anlam çözümleme tablosu.
dc.description.abstractABSTRACT SCIENTIFIC PROCESSES AND CONCEPTUAL THEMAS IN TEACHING INTRODUCTORY SCIENCE Karaarslan. M. Ali Master' s Thesis. Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Salim ORAK September 2001. 67 pages In this study introductory science education is investigated by means of the scientific process approach. In this framework, it' s explained how process skills are developped. What need to be performed were determined to realize effective education and to developed to the scientific processes. For the concept information of students about a subject the effective use of concept networks, concept maps and sementic analysis tables were transmitted. Based an these, some activities for forth and fifth grade science education were designed. Key Words: Concept network, Concept map, Sementic analysis table.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim (1. kademe) fen bilgisi öğretiminde bilimsel süreçler ve kavramsal temalar
dc.title.alternativeScientific processes and conceptual themes in teaching introductory science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid118536
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112288
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess