İlköğretim II. kademesinde okutulan fen bilgisi programındaki kimya konularının öğretiminde kullanılan metotlar
dc.contributor.advisor | Küçük, M. Maşuk | |
dc.contributor.author | Yetim, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:52:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:52:27Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705156 | |
dc.description.abstract | OZFT İLKÖĞRETİM II. KADEMESİNDE OKUTULAN FEN BİLGİSİ PROGRAMINDAKİ KİMYA KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN METOTLAR YETİM, Mehmet Yüksek Lisans Tezi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK Aralık 200 1, 55 sayfa Bu araştırmada, bilinçli ve çağdaş bir toplum oluşturmada önemli rolü olan ilköğretim kademesi programında yer alan fen bilgisindeki kimya konularının Öğretiminde uygulanan yöntemlerin neler olduğu araştırılmıştır. Genel tarama modeli çerçevesinde literatür tarama ve anket tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Anket 90 fen bilgisi öğretmenine uygulanmıştır. Geçerli sayılan anket sayısı ise 76` dır. Anket verilerinin çözümlenmesinde kullanılan istatistiksel teknik ve yöntem - stratejilerin özellikleri ile ilgili verilere ulan literatürü taranarak ulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmenlere uygulanacak anketlerin hazırlanmasında da literatürden temel veri kaynağı olarak yararlanılmıştır. Anketin oluşturulmasından sonra geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmıştır. Anket, 8. sınıf fen bilgisi dersindeki I. ünitede yer alan kimya konularından 'Maddenin yapı taşları, Atomlar ve moleküller, Kimyasal reaksiyonlar, Elementlerin sınıflandırılması ve Nükleer enerji' konulan ile sınırlı tutulmuştur. Anket sonuçlarının oluşturulmasında öğretmen sayısına göre yüzde (%) ve frekans (f) dağılımı göz önüne alınmıştır. Elde verilen verilerin yorumlanmasında ise yüzdeliklerin yoğunluğu dikkate alınmıştır. Yapılan çözümlemeler sonucunda öğretmenlerin, ağırlıklı olarak geleneksel ve öğretmen merkezli yöntemleri kullandıkları fakat öğrenci merkezli, tartışmayı ve sorgulamayı dikkate alan yöntemleri az kullandıkları görülmüştür. Diğer taraftan araç - gereç kullanma oranına bakıldığında yazı tahtasının ağırlıklı olarak kullanıldığı fakat çağdaş araç - gereçlerin az kullanıldığı görülmüştür. Beliren bu yetersizliklerin nedeni olarak ise temelde uygun eğitsel ortamların olmayışı, gerekli araç - gereç konusunda yetersizliklerin oluşu ve öğretmenlerin gerek yöntemler konusunda ve gerekse araç - gereç kullanımı konusunda yetersiz oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: İlköğretim. Disiplin, Kimya eğitimi metotları. Fen Bilgisi eğitimi. Fen öğretiminde kimya kavramları. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE METHODS WHICH ARE USED IN CHEMISTRY OF THE PROGRAMME OF NATUREL SCIENCE IN THE SECOND STAGE OF PRIMARY EDUCATION YETİM, Mehmet Msc, Chemistry Education Supervisor: Assoc. Prof. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK December 2001, 55 pages In this study it is searched what the methods are used in the education of chemistry in naturel science of primary education. It was made by using inquiry and researching literature. It was applied to ninety teachers. Seventy six of them were accepted. We research the techniques methods and strategies in the analysing of the inquiry datum. After the inquiry we worked these are currency and trusty or not. Inquiry was bordered by these subject which are taught in the eighth class natural sciences substance `Atoms and molecules, Chemical reactions, Classification the elements and Nuclear energy`. It was taken care in this work frequency and percentage according to the teachers who joined the work. At the end of analysing we noticed that the teachers used mostly, traditional methods and same way and the teachers, and they used rarely, not much discussion and questions answer methods. On the other hand we can understand that teachers used the blackboard very much but don't use the modern items and documentary. The main reason of these problems is that schools and teachers don't have a good circumstance and modern items to make different things and teach many things. Key words: Primary education, Discipline, Chemistry education method, Science education, Chemistry concepts in science education. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademesinde okutulan fen bilgisi programındaki kimya konularının öğretiminde kullanılan metotlar | |
dc.title.alternative | The Methods which are used in chemistry of the programme of nature science in the second stage of primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.identifier.yokid | 118542 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112293 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |