dc.contributor.advisor | İnanç, Nihat | |
dc.contributor.author | Yakin, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:52:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:52:22Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705132 | |
dc.description.abstract | ÖZET LPG DÖNÜŞÜMLÜ, KARBÜRATÖRLÜ VE ENJEKSİYONLU ARAÇLARIN EGZOZ EMİSYONLARININ DENEYSEL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI YAKIN, Ahmet Yüksek Lisans Tezi, Makine Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nihat İNANÇ Mayıs 2002, 51 sayfa Günlük yaşamda daha çok evlerde, inşaat, endüstri, tarım ve değişik kullanım alanlarında geniş çapta kullanılan LPG, propan, bütan veya bu gazların karışımından oluşan bir gazdır. Benzine göre atmosfere daha az zararlı gaz salıvermesi, yüksek oktanlı olması, benzin fiyatının sürekli artması ve ilk zamanlarda, LPG fiyatının düşük seviyelerde kalması nedeni ile. Türkiye'de LPG dönüşümü yapılan araç sayısı hızla artmıştır. Ancak, son zamanlarda Türkiye'de LPG fiyat politikasının netleşmesi ile yakıt fiyatları arasındaki fark azalmış ve dolayısı ile LPG dönüşümü talebi de o oranda düşmüştür. Buna rağmen ülkemizde benzinli araçların büyük bir kısmı LPG' ye dönüştürülmüş durumdadır. Ülkemizde yerli otomobillerde alternatif yakıt amaçlı olarak kullanılan LPG' nin,egzoz emisyonlarına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Deneylerde karbüratörlü ve enjeksiyonlu, LPG dönüşümü yapılmış, benzin motorlu araçlar kullanılmıştır. Yüksüz durumdaki araç motorları,önce benzinle çalıştırılarak kararlı rejime geçirilmiş ve değişik motor devirlerinde (gaz kelebek açıklıklarında), egzoz gaz emisyonları ölçülmüştür. Daha sonra motor aynı koşullarda LPG ile çalıştırılarak egzoz gaz emisyonları tekrar ölçülmüştür.elde edilen değerler benzin ile elde edilen değerlerle karşılaştırılmıştır. Rölanti, yüksek hız ve güç (yükleme) koşullarında yapılan çalışmalarda egzoz emisyonunun, LPG' li taşıtta, benzinli taşıta göre daha az olduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler: LPG, Egzoz Emisyonları | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EXPERIMENTAL COMPARISON OF EXHAUST EMISSIONS OF VEHICLES RUNNIG WITH LPG TRANSFORMATION, CARBURETTOR AND INJECTION YAKIN, Ahmet Msc, Department of Mechanical Engineering Supervisor: Asst. Prof. Dr. Nihat İNANÇ May 2002, 51 pages LPG, which is widely used in daily life, especially in houses, industry, agriculture or some other areas, is a gas composed of propan, bütan or their mixture. Because of both taking out less harmful gases as to petrol, being high octane and the ever increasing oil prices while the LPG prices were in low levels, the number of LPG- using vehicles are rapidly ascending in our country. However; the LPG- price policy has become stable, so the difference between fuel and LPG prices has descended and the demand of LPG transformation has also decreased proportionally. In this study, the alternative fuels have been examined theorically, the advantages of LPG use and the specialities that should be paid attention while using it, have been defined. The usage of LPG in the automobiles in our country as alternative fuel and the influence on exhaust emissions have been investigated. In the experiments, a petrol engine has been used, run with gasoline until reached the stable condition and, under this condition, exhaust gas emissions have been measured. Then, the engine was run with LPG in the same conditions and the exhaust gas emissions were re- measured and the results of both have been compared. The studies were carried out under the conditions of idling, high speed and power, it lias been observed that in LPG-using vehicles,the gas emission is less than petrol using vehicles. Key words : LPG. exhaust emissions m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | LPG dönüşümlü, karbüratörlü ve enjeksiyonlu araçların egzoz emisyonlarının deneysel olarak karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The Experimental comparison of exhaust emissions of vehicles running with LPG transformation, carburettor and injection | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Liquefied petroleum gas | |
dc.subject.ytm | Exhaust emissions | |
dc.identifier.yokid | 126461 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 120813 | |
dc.description.pages | 51 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |