Ortaöğretim biyoloji (botanik) öğretiminde anlam çözümleme tabloları, kavram ağları ve kavram haritalarının uygulanması
dc.contributor.advisor | Demirkuş, Nasip | |
dc.contributor.author | Gürlek, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:52:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:52:22Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705131 | |
dc.description.abstract | ÖZET ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ (BOTANİK) ÖĞRETİMİNDE ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOLARI, KAVRAM AĞLARI VE KAVRAM HARİTALARININ UYGULANMASI GÜRLEK, Mehmet Yüksek Lisans Tezi, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Nasip Demirkuş Şubat 2002, 42 Sayfa Bu çalışmada; Önemli biyolojik kavramların tanımlan, bu kavramların sınıflandırılması ve öğretim metotları hakkında genel bilgi verilmiştir. Biyoloji dersinin genel ve özel amaçları açıklanarak okullarda yapılan biyoloji eğitim ve öğretiminin eksiklikleri de göz önünde bulundurulup, yöntemlerin uygulanması gösterilmiştir. Özellikle; kavram ağı, kavram haritası ve anlam çözümleme tablolarıyla botanikle ilgili kavram ve konular örneklerle izah edilmeye çalışılmıştır. Biyolojik kavramlar içerisinde botanikle ilgili kavramların, kavram öğretiminden faydalanılarak eğitim ve öğretim metotlarıyla birlikte öğrencilere nasıl aktarılabileceği örneklerle gösterilmektedir. Kavramlardan bahsedilirken; kavramların öğretimi, yararları, türleri, gelişimi, sınıflanması, aşamal ılığı, oluşumu ve öğrenme koşulları üzerinde durulmuştur. Ortaöğretim biyoloji (botanik) derslerinin öğretimi, öğretim yöntemleri, bu yöntemlerin uygulanabilmesi, günümüzdeki biyoloji öğretimine katkıların nasıl yapılabileceği, bu katkılara örnekler verilerek öğretim yapılması incelenmiştir. Ayrıca yapılan çalışmada uygulanan bu metotların mikrobiyoloji, zooloji, fizik ve kimya gibi diğer alanlarda da kullanılması ve örnek alınması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Biyoloji (Botanik), Kavramlar, Öğretim | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE PRACTISING OF MAPS WEP CONCEPTIONS AND THE TABLEAUES OF MEANING SOLUTIONS AT SECONDARY INSTRUCTION TEACHING BIOLOGY GÜRLEK, Mehmet Msc, Biology Education Dept. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Nasip Demirkuş February 2002, 42 Pages In this study; Description of some important biologic conceptions,the classifications of these terms and the methods of instructions have been taken hand.Explaining the general and particular goals of biology lesson and its deficiencies have been explained by practising their methods. Conceptions of wep and map and meaning solution tabloue have been explained by giving specific samples about botany. In the biology terms about botany has been instructed by refering the education and instruction methods in the light of the question that is said how to teach better. While mentioning on conceptions, instruction, advantages, kinds, improvance, classifications, creation circumstance of conceptions has been tended. Teaching biology (botany) lesson, its methods and practising them and their contributions which have been discussed nowadays, are observed by particular samples. Key Words: Biology (Botany), Conceptions, Teaching m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim biyoloji (botanik) öğretiminde anlam çözümleme tabloları, kavram ağları ve kavram haritalarının uygulanması | |
dc.title.alternative | The Practising of maps web conceptions and the tableaues of meaning solutions at secondary instruction teaching biology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.identifier.yokid | 126393 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 120814 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |