Show simple item record

dc.contributor.advisorEynullayev, Arif
dc.contributor.authorÇilingir, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T12:52:22Z
dc.date.available2021-05-08T12:52:22Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705130
dc.description.abstractÖZET VAN'DAKİ LİSE I. SINIF KİMYA DERSLERİNDE ANLAŞILMAYAN KONULAMIN VEYA KAVRAMLARIN TESPİTİ VE NEDENLERİNİN ARAŞTIRILMASI ÇİLİNİGİR, Asil Yüksek Lisans Tezi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmam : Prof. Dr. Arif EYNULLAYEV Aralık 2002, 63 sayfa Bu çalışmanın amacı Van'daki lise I. sınıflarda kimya derslerinde anlaşıl mayan konu ve kavramların neler olduğunun tespiti ve bunun nedenlerinin araştı rılmasıdır. Araştırmada 26 soru içeren bir anket uygulaması yapıldı. Ankette sorulan sorular çoktan seçmeli ve doğru-yanlış şeklinde olup şu kavramları içermektedir: Kaynama - buharlaşma, yoğunluk, çözünme - çözünürlük, element, bileşik, karışım, saf madde fiziksel ve kimyasal değişim, metal ve ametal ler, kimyasal bağlar ve mol kavramı. Anket Anadolu öğretmen Lisesi, Anadolu Lisesi, düz lise, süper lise, Özel Fen Lisesi ve Özel Anadolu Lisesi ve Meslek Lisesi lise birinci sınıf öğrencilerine uygulandı. Anket sonuçlan ve kavranılan anlama yüzdeleri şöyledir. 1. Kaynama, buharlaşma ve yoğunluk : 20 2. Çözelti ve Çözünürlük : 40 3. Element ve Bileşik: 40 4. Karışımlar : 40 5. Atom ile ilgili kavramlar : 35 6. Metal ve Ametal : 55 7. Periyodik cetvel : 40 8. Mol kavramı : 20 9. Kimyasal Bağlar : 20 Çalışma sonunda öğrencilerin büyük bir bölümünün bu kavranılan tam kav rayamadıktan ya da bilmedikleri görülmüştür. Bunun nedenleri de laboratuvar im kanlarının kısıtlı olması, konu anlatımında örneklemenin az olması, konuların gün cel hayat ile bağdaştırılmaması ve model kullanılmadan anlatılmasıdır. Anahtar Kelimeler : Çözelti ve Çözünürlük, Atom ve Atom ile ilgili kavramlar, Kaynama, Yoğunluk, Kimyasal Bağ, Bileşik Adlandırması, Mol Kavramı, yanlış anlaşılan konu ve kavramlar.
dc.description.abstractABSTRACT DETERMINING THE TOPICS AND CONCEPTS OF CHEMISTRY WHICH AREN'T UNDERSTOOD PROPERLY BY THE WEST CLASS OF HIGH SCHOOL IN VAN ÇİLİNGİR, Ash MSc, Science and Mathematics in Intermedia Education Department of Chemistry Education Supervisor.Prof. Dr. Arif EYNULL AYE V December 2002,63 pages The aim of the study is searching about the topics and concepts which doesn't understand by the students of first class of high school. With in the study a guestionnairi including 26 guestions was oppulsied The guestionnairi include multiple - choise choosing and true - false guestions, the concepts are; boiling - evaporation,density, to dissolve, element, compound,mixture,pure matter, physical and chemical change, metal -non metal, chemical bandsand male concept. The questionnaire was applied to students in anatolian teacher high school, anatolian high school, sepsial science high school and profession high school first class of high school. The results of the questionnaire and percentage of comprehension are as follows : 1. Boiling, evaporation and density:20 2.Solution and solute-solving:40 3. Element and compound:40 4.Mixture:40 5.Atomic concepts:35 6.Metal - non metal:55 7.Periyodic table :40 8.Mole concept:20 9. Chemical Bonds:20 At the result of this study it was concluded that the great amount of students either mixed up the concepts are didn't know them at all. We can list the reasons like this lack of laboratory means, showing less examples^ lack of the actvalization of the concepst and not using a model, the list is able to leng then. Key Words: Solution and solubility, Atomic and Atomic concepts, boiling, density, Chemical Bonds, The study of compounds, mole concepts, tobic and concepts being misunderstood. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleVan`daki lise 1. sınıf derslerinde anlaşılmayan konuların veya kavramların tespiti ve nedenlerinin araştırılması
dc.title.alternativeDetermining the topics and concepts of chemistry which aren't understood properly by the first class of high school in Van
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBoiling
dc.subject.ytmVan
dc.subject.ytmSolutions
dc.subject.ytmSolubility
dc.subject.ytmChemical concepts
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmDensity
dc.identifier.yokid126344
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid120840
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess