Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, M. Maşuk
dc.contributor.authorMayak, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T12:52:19Z
dc.date.available2021-05-08T12:52:19Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705121
dc.description.abstractÖZET ORTA ÖĞRETİM KURUMLARINDA EN ÇOK İLGİ DUYULAN KİMYA KONULARI VE NEDENLERİ MAY AK, Yusuf Yüksek Lisans Tezi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. M.Maşuk KÜÇÜK Haziran 2002, 43 Sayfa Bu çalışmada, Van'da bulunan meslek liselerinin dışındaki liselerde öğrencilerin en çok ilgi duydukları kimya konularını ve neden bu konulara ilgi duyduklarını tespit etmek amaç edinilmiştir. Genel tarama, literatür tarama ve anket tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Anket açık uçlu, kapalı uçlu ve çoktan seçmeli 20 soru içermektedir. Aynı zamanda anketin geçerlilik ve güvenirliliği için liselerdeki kimya öğretmenleri ile birebir görüşülüp anket ile bağlantılı sorular sorulmuştur. Anket süper lise, Anadolu lisesi, fen lisesi ve normal liselere uygulandı. Genel olarak 2. ve 3. sınıflar seçildi. Anket sonucunda, en çok ilgi duyulan konular şöyle tespit edilmiştir: 1. Atomun Yapısı ve Periyodik Cetvel 2. Madde ve Kimyanın Temel Yasaları 3. Gazlar 4. Mol Kavramı 5. Katılar, Sıvılar ve Çözeltiler 6. Asitler ve Bazlar Çalışma sonucunda öğrencilerin daha çok kolay anlaşılan, laboratuarda deney yapılarak işlenen pratik hayatla ilişkilendirilen ve üniversite sınavına yönelik konulara daha çok ilgi duydukları tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Ortaöğretim, kimya eğitimi ve öğretimi,, öğrenci merkezli öğretim,ilgi duyulan konular.
dc.description.abstractABSTRACT MOST INTERESTED SUBJECTS AND REASONS FOR IN CHEMSTRY EDUCATION AT SECONDARY INSTRUCTION MAYAK, Yusuf MSc, Secondary Instruction Science and Mathematic Departments Education Mainscicncc Branclic Supervisor: Assoc. Prof. Dr. M. Maşuk KÜÇÜK June 2002, 43 pages In this study, most interesting subjects and reasons for students in chemistry education at secondary instruction was aimed. Questionnaire tecnique was used in this study. Questionnaire contains 20 questions about chemistry education. Some high school (Anatolian High School, Super High School, Normal High School, Science High School) In Van applied to chemistry teachers about this questionnaire. Most interesting subjects for students as follows: 1. Atomic Structure and Periodic Table 2. Matter and Basic Laws of Chemistry 3. Gases 4. Mol Concept 5. Solids, Liquids and Solutions 6. Acids and Bases At the result of this study, students are interesting on the easy subjects, practical subjects and they are interesting some subjects which are helpful for university exam. Key words: Interesting concepts in chemistry, Chemistry education, In chemistry concepts affection by students, Secondary instruction. inen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında en çok ilgi duyulan kimya konuları ve nedenleri
dc.title.alternativeMost interested subjects and reasons for in chemistry education at secondary instruction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmMethods centered to the student
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid126342
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid120843
dc.description.pages43
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess