Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Mehmet
dc.contributor.authorÇiçin, Suat
dc.date.accessioned2020-12-04T09:27:24Z
dc.date.available2020-12-04T09:27:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70476
dc.description.abstractKOBİ'ler ülkelerin ekonomisi ve sosyal yaşamının gelişimi açısından gerekli olan işletmelerdir. Girişimcilik ise KOBİ'lerin kurulmasında etken olan faktörlerden birisi olarak önemli bir kavramdır. Bu işletmelerin kurulmasından sonra, başarıyla sürdürülebilmesinde etken olan faktör olarak etik kavramı öne çıkmaktadır. Bu bağlamda girişimcilik eğilimi ile etik değer algısı arasındaki ilişkinin araştırılmasının önemli olduğu değerlendirilmektedir. Bu araştırmada, ülkemizdeki 26 kalkınma ajansından biri olan ve Bingöl, Elazığ, Malatya ile Tunceli illerini kapsayan TRB1 bölgesinde bulunan KOBİ işletmelerinin girişimcilik ve etik değer algısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında ayrıca KOBİ yöneticilerinin demografik özelliklerine göre girişimcilik özellikleri ile etik değer algılarının farklılık gösterip göstermediğinin de ele alınması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Bingöl, Elazığ, Malatya ile Tunceli illerini kapsayan TRB1 bölgesinde bulunan KOBİ işletmelerinde görev yapan 1475 yöneticiye demografik bilgi formu, Girişimcilik Değerlendirme Ölçeği ve Etik Değer Ölçeğinden meydana gelen anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda KOBİ yöneticilerinin girişimcilik eğilimi ile etik değer algısı arasında zayıf düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. KOBİ yöneticilerinin girişimcilik eğilimlerinin cinsiyet, yaş, eğitim durumuna bağlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. KOBİ yöneticilerinin yaşlandıkça yeniliğe açık olma ve girişimcilik eğilimlerinin azaldığı gözlenmiştir. KOBİ yöneticilerinin etik değer algısının ise cinsiyet, mesleki deneyime göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Erkek yöneticilerin kadın yöneticilere göre daha yüksek başarı gereksinimi ve kendine güven düzeylerine sahip olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractSMEs are the enterprises that are necessary for the development of the economy and social life of the countries. On the other hand, entrepreneurship is an important concept as one of the factors in the establishment of SMEs. After the establishment of these enterprises, the concept of ethics comes to the forefront as a factor in the successful sustainability. In this context, it is considered that it is important to investigate the relationship between entrepreneurship tendency and ethical value perception.In this study, it is aimed to investigate the entrepreneurship and ethical value perception of SME enterprises in TRB1 region which is one of the 26 development agencies in our country and covers Bingöl, Elazığ, Malatya and Tunceli provinces. In this study, it is aimed to examine whether entrepreneurship characteristics and ethical value perceptions differ according to demographic characteristics of SME managers. In this context, a questionnaire consisting of Demographic Information Form, Entrepreneurship Evaluation Scale and Ethical Value Scale were administered to 1475 managers working in SMEs in TRB1 region covering Bingöl, Elazığ, Malatya and Tunceli provinces. The data obtained from the survey were analyzed with SPSS package program.As a result of the study, it was determined that there is a weak and positive relationship between entrepreneurship tendency and ethical value perception of SME managers. It was found that entrepreneurship tendencies of SME managers differed according to gender, age and education level. It is observed that SME managers tend to be against to innovation and entrepreneurship tendencies as they get older. On the other hand, it was found that the perception of ethical values of SME managers differed according to gender and professional experience. It was found that male managers had higher success requirement and self-confidence levels than female managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ yöneticilerinin girişimcilik ve etik değer algısı üzerine TRB1 bölgesinde bir araştırma
dc.title.alternativeA research on entrepreneurship and ethical value perception of SME managers in TRB1 region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10291505
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587719
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess