Show simple item record

dc.contributor.advisorBolelli, Nusrettin
dc.contributor.authorYüksel, Semra
dc.date.accessioned2020-12-04T09:27:16Z
dc.date.available2020-12-04T09:27:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70464
dc.description.abstractAshâb İslamiyet'i, Kur'ân'ın emirlerinden ve Hz. Peygamber'in sünnetinden oluşmuş bir bütün olarak tanımıştır. Peygamberimizin vefatından sonra İslâmiyet, Kur'ân ve sünnetin belirttiği esaslar ışığında anlaşılmış ve bu şekilde uygulanmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede Müslümanların Hz. Peygamber'in sünnetini öğrenme hususundaki istekleri, çabaları ve başvurdukları metodlar hakkında malumat sahibi olmak önem arz etmektedir. Ashâp, Hz.Muhammed'den öğrendikleri rivâyetleri korumak amacıyla hıfz etmeye çalışmış, manası ve lafzına sadık kalarak sonraki nesle aktarmış, bu rivâyetleri tahsil eden tabiîn sonrası nesiller de hadislerin günümüze güvenli bir şekilde gelmesine katkı sunmuşlardır. Gayemiz, rivâyetlerin sağlıklı bir şekilde gelmesini amaç edinen muhaddislerin çaba ve çalışma metodları hakkında bilgi sahibi olmak ve dağınık halde bulunan malumatları bir araya toplamaktır. Kadın sahâbî râvîlerinden olan Ümmü'l-Fazl'ın ilmî çabaları ve hadis rivâyetindeki metodları hedefimize ulaşmamız açısından bizlere yol gösterecektir. Yapılan çalışma, sahâbe döneminde hadis ilmînin durumu hakkında bilgi sahibi olunması açısından önemlidir. Anahtar Kelimeler: Hadis, Sahâbe, Rivâyet, Ümmü'l-Fazl, Kütüb-i Tis'a
dc.description.abstractAshab (friends of Prophet) recognized Islam as a whole composed of the Sunnah of the Prophet and the orders of Quran. After the death of the Prophet, Islam, while explaining the principles stated by the Qur'an and the Sunnah was understood and tried to be applied in this way. In this context, it is important to have knowledge about the wishes, efforts, and methods of learning the Sunnah of the Prophet of Muslims. Ashab, aimed to preserve those who have learned from Hz. Muhammad (S.A.V.) are told that the narratives are preserved, they have worked in the care of sanitation, they have been transferred to the next generation by remaining true to their meaning and wording and that the hadiths that have collected these narratives have not become capable of presenting the present generation.Our aim is in this study, to collect the scattered knowledge to have information of efforts and working methods of Muhaddis who aim to provide a healthy future of narrations. From this point, It is possible to talk about systematic methodology in the unexamined hadith field in the period in which Ummu'l-Fazl lived.Key Words: Ashab, Ummu'l-Fazl , Hadith, Kutub-i Tis'a, Rumouren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleÜmmü`l-Fazl`ın hadis ilmindeki yeri
dc.title.alternativeThe place of Ummu'l-Fazl in the science of hadith
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-28
dc.contributor.departmentTemel Bilimler Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10317942
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600284
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess