Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Sinan
dc.contributor.authorYücel, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T12:49:10Z
dc.date.available2021-05-08T12:49:10Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/704245
dc.description.abstractÇağımızda teknolojide çok hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim hayatın her alanında olduğu gibi eğitim ve öğretim alanında da kendini göstermektedir. İnsanın ihtiyaçlarının karşılanmasında gelişen bu teknoloji önemli yer tutmaktadır. Öğrenme de insanın en temel ihtiyaçlarından olduğundan bu gelişmelerden etkilenmemesi düşünülemez. Ancak öğrenme de teknoloji kullanılırken çok dikkatli olunmalıdır. Öğrenme ortamlarında teknolojinin kullanılması, ancak hedef kitleye uygun öğretim materyali tasarımı ile mümkün olmaktadır. Bu bağlamda web destekli öğretim materyali tasarımı daha da önem kazanmaktadır.Bu araştırma Mebvitamin adlı web destekli öğretim materyalinin ilköğretim 6?7. ve 8. sınıf matematik konularına yönelik olarak hazırlanan kısımlarının, ilköğretim matematik öğretmenlerinin görüşlerine sunarak değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırmada yöntem olarak Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2009 ? 2010 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Van il merkezinde görev yapan 80 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır.Mebvitamin adlı web destekli öğretim materyali Milli Eğitim Bakanlığına bağlı tüm okullarda hem öğretmenler hem de öğrencilerin ücretsiz kullanımına sunulmuştur. Bu açıdan materyalin biçimsel ve öğretimsel olarak değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Bu web destekli materyali değerlendirmek amacıyla, materyalin biçimsel ve öğretimsel değerlendirmesi seklinde iki bölümden oluşan 25 soruluk bir veri toplama aracı daha önce yapılan benzer çalışmalardan yararlanılarak belirlenmiştir. İlköğretim matematik öğretmenlerinden bu internet sayfasını inceleyerek veri toplama aracını doldurmaları istenmiştir. Toplanan veriler, SPSS (StatisticalPackage for the Social Scieces) programı ile frekans ve yüzde olarak değerlendirilmiştir. İlköğretim matematik öğretmenlerince, bu web materyalinin biçimsel ve öğretimsel yönden yeterli ve derslerde kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn our age, technology is developing very fast. This change has been affecting education and educating?s field as in all areas of life. Technology has a very important place in satisfying people?s needs. Since learning is one of the most important needs of human it can?t be ignored that learning can be affected from these developments. However, when using technology for education, teachers should be very careful. The usage of technology in education area is possible only with teaching material design suitable for target group. In this context, web based teaching material design is gaining more importance.This purpose of this research is to evaluate the opinions of primary mathematics teachers on web based teaching material ?Mebvitamin? designed as 6th, 7th and 8th grade?s mathematics units in primary education. The Survey Method has been used in the investigation. The working group of the investigation comprises 80 primary mathematics teachers works in the city centre of Van in the second term of education teaching year 2009-2010.Web based teaching material ?Mebvitamin? has come into use unpaid to Ministry of National Education?s teachers and students. In this respect, formal and instructional evaluation of the material is very important. In order to evaluate the opinions of mathematics teachers on this web site, a questionnaire has been determined from similar studies for collecting the data. It consists of twenty five questions in two parts as formal evaluation of material and educational evaluation of material. The Primary Education Teachers of Mathematics have been asked to fill the questionnaire by examining the established web site. The collected data was analyzed with the programme of SPSS (Statistical Package for the Social Scieces). The evaluation of the data has been made as frequency and percentage. According to the analysis it has been understood that the web based material is sufficient in term of formal and educational manner. Moreover, the views of teachers about the web based material are positive. It has also been mentioned that they can use the web based material in their mathematics lessons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretiminde web destekli ?Mebvitamin? adlı öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher?s opinions on a web based teaching materıal ?Mebvitamin? designed for primary school mathematics teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid395612
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid282945
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess