Show simple item record

dc.contributor.advisorKeser, Ömer Faruk
dc.contributor.authorMutlu, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T12:49:06Z
dc.date.available2021-05-08T12:49:06Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/704228
dc.description.abstractDeğişen dünyaya uyum sağlamak için eğitim sistemimiz de sürekli olarak değişmektedir. Fen ve Teknoloji dersi bu değişimlere yabancı kalmamak için ezbercilikten uzak olan anlamlı öğrenmeyi gerektirmektedir. Bu nedenle öğretim yöntemlerinin de anlamlı öğrenmeyi sağlayacak nitelikte olması sağlanmalıdır. Novak tarafından 1984 yılında sunulan ve anlamlı öğrenmeyi sağlayan öğretim tekniklerinden biriside kavram haritalama tekniğidir.Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerde en çok kavram yanılgılarını içeren konulardan bir tanesi de elektrik konusudur. Bu nedenle araştırma ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin elektrik hakkındaki kavramsal gelişim süreçlerinin incelenmesi için Van merkez ilköğretim okullarından seçilen 4 farklı ilköğretim okulunda yürütülmüştür.Çalışma üç aşamada yürütülmüştür. İlk aşamada 200 öğrenciye uygulanan iki aşamalı ön test sonucunda 177 öğrencinin birçoğunda kavram yanılgılarının bulunduğu tespit edilmiştir. İlgili çalışma bu öğrenciler arasından seçilen ve en fazla kavram yanılgısına sahip 38 öğrenci ile yürütülmüştür. İkinci aşamada; seçilen bu 38 öğrenci ile kavramsal gelişimin sağlanması amacıyla kavram haritası etkinlikleri yürütülmüştür. Üçüncü aşamada ise son test olarak uygulanan iki aşamalı testte kavram haritaları ile yürütülen öğretim sonucunda ilgili öğrencilerin olumlu yönde kavramsal gelişim ve değişim gösterdiği tespit edilmiştir. Bu çalışmayla Fen ve Teknoloji öğretim programıyla önerilen ancak yeterli düzeyde yararlanılmayan kavram haritalama etkinliklerinin kavram yanılgılarının tespitinden ziyade, kavramsal gelişim sürecinde etkin bir öğretim materyali olarak kullanılabileceği bir kez daha vurgulanmaktadır.Anahtar kelimeler: Fen eğitimi, Fizik eğitimi, Elektrik konusu, İki aşamalı testler, Kavramsal değişim, Kavram haritaları, Kavram yanılgıları
dc.description.abstractEducation system to adapt to a changing world is also constantly changing. Science and technology course requires a meaningful learning far from memorizing in order to be unfamiliar these changes. Therefore, teaching methods must be ensured to provide meaningful learning. One of the teaching methods done by Novak in 1984 and providing a meaningful learning is concept mapping technique.One of the subjects including most miconceptions of students in science and technology is the subject of electricity. For this reason, the research was carried out in four different primary schools chosen from Van central primary schools in order to study of the processes of conceptual change of 8th grade students on electricity.The study implemented in three stages. In the first stage, as a result of two-tier test applied as a pre-test to 177 students, it was identified that most of the students had misconceptions. This study was conducted with 38 students chosen from these students and having misconceptions most. In the second stage, with these 38 students concept map activities was conducted to provide the conceptual development. In the last stage, in the two-tier test applied as a post test, as a result of teaching carried out with concept maps it has been determined that the related students showed conceptual development and change in a positive way.In this study, it has been emphasized once more that concept mapping activities, which are recommended in the science and technology curriculum but are not made use of efficiently, can be used as an efficient teaching method in the process of conceptual development rather than the identification of misconceptions.Key words: Science education, Physics education, Electricity, Two-tier tests, Conceptual change, Concept maps, Misconceptionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramsal gelişim süreçlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudy of conceptual development processes on electrics of primary students in 8th grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmElectricity
dc.subject.ytmConcept development
dc.subject.ytmConcept maps
dc.identifier.yokid399902
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid285517
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess