Show simple item record

dc.contributor.advisorSoyalp, Fethi
dc.contributor.authorTekin, Yüksel
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:43Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:43Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703435
dc.description.abstractBu çalışmada, fizik eğitiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin fizik başarılarına ve fiziğe karşı tutumlarına etkisi incelenmiştir.Araştırma ön test-son test kontrol gruplu modele dayanan yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi 2010–2011 eğitim-öğretim yılının II. döneminde Antalya ili Alanya ilçesinde 10. sınıfta okuyan 176 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubunda 91 öğrenci ile akıllı tahta kullanılarak, kontrol grubunda 85 öğrenci ile klasik tahta (karatahta) kullanılarak ders işlenmiştir. Uygulama 4 hafta 16 ders saati sürmüştür. Öğrenme alanı olarak 3. Ünite olan `Elektrik Ünitesi` seçilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; `Elektrik Ünitesi Fizik Başarı Testi`,`Fizik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği`, `Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerini Belirleme Anketi`, `Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutum ve Düşünce Anketi` kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS for Windows 15.0 (Statistical Package for Social Science) istatistik paket programında bağımsız örneklem t-testi (Independent-Samples t-Test) ve bağımlı örneklem t-testi (Pairet-Samples t-Test) kullanılarak, nitel veriler araştırmacı tarafından okunarak çözümlenmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde;1. Fizik eğitiminde akıllı tahta kullanımının deney ve kontrol grubu öğrencilerinin elektrik ünitesi fizik başarıları arasında anlamlı bir fark oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu farklılık akıllı tahta kullanılan deney grubu öğrencileri lehine gerçekleşmiştir.ii2. Çalışma grubu öğrencilerinin fiziğe karşı tutumları incelendiğinde akıllı tahta ile ders işlenen deney grubunda akıllı tahta lehine istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.3. Deney grubundaki öğretmenlerin akıllı tahtaya yönelik tutum ve görüşlerinin gayet olumlu olduğu tespit edilmiştir.4. Deney grubu öğrencilerinin fizik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik görüş ve düşüncelerinin gayet olumlu olduğu belirlenmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçların fizik eğitiminde akıllı tahta kullanımına yönelik çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Akıllı tahta, fizik eğitimi, öğrenci başarısı, tutum
dc.description.abstractIn this study, the effect of using smart board in physics education on students' achievement in and attitudes toward physics is investigated. This is a quasi-experimental study based on pretest-posttest control group design. Sample of this study consists of 176 students continuing to 10 grade at the second semester of 2010–2011 instruction year in Alanya district of Antalya. In the treatment group lessons were conducted using smart board with 91 students; in the control group they were conducted using classical (blackboard) board with 85 students. Treatment lasted 16 lesson sessions during 4 weeks. `Electric` unit which is the third unit was chosed as the learning area. In the study, `Electric Unit Physics Achievement Test`, `Attitude Scale toward Physics Course`, `Survey for Determining Teacher Views toward Utilization of Smart Board`, `Survey for Determining Students' Views and Attitudes toward Utilization of Smart Board` were used as data gathering instruments. Quantitative data were analyzed with Independent-Samples t-Test and Dependent-Samples t-Test using SPSS for Windows 15.0 (Statistical Package for Social Science), and qualitative data were transcribed by the researcher himself. When the data gathered from study were analyzed; 1. A significant difference was found between students' physics achievement in electric unit in control and treatment classes. This difference was occured in the advantage of treatment class students using smart board. iv2. When the students attitudes toward physics were investigated, it was noticed that in the treatment group there was a significant positive difference.3. It was found that treatment group teachers' views and atttitudes toward smart board were quite positive.4. It was found that treatment group students' views and atttitudes toward smart board were quite positive.Results and conclusions reached at the end of the study are thought to contribute to other studies about utilization of smart board in physics education. Keywords: Smart board, physics education, student achievement, attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFizik eğitiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin fizik başarılarına ve fiziğe karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of using smart board in physics education on students achievements in and attitudes toward physics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid458354
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357586
dc.description.pages231
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess