Liselerde okutulan biyoloji kitaplarındaki (9,10,11 ve 12. sınıflar düzeyinde) kavramların internet ve sanal ortamda biyoloji eğitimine kazandırılışı üzerine bir çalışma
dc.contributor.advisor | Demirkuş, Nasip | |
dc.contributor.author | Öner, Tefik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:45:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:45:41Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703426 | |
dc.description.abstract | Lise 9,10,11 ve 12 biyoloji kitaplarındaki kavramları ile ilgili web sitesi, kütüphane ve aktüel ders notlarından gerekli dokümanlar toplanarak kavramlara dayalı görsel ve tanımsal eğitim materyali hazırlanmıştır.Lise biyoloji kitaplarına ait 558 kavramın değişik tanımları ve bu tanımlar ile ilgili 4000 civarında görsel (resimler), lise biyoloji kitapları ve 100?ün üzerinde internet sitesinden yaralanılarak gerekli dokümanlar toplandı. Her kavram için bir klasör oluşturuldu ve bu kavramla ilgili değişik tanımlar hem biyoloji ders kitaplarında hem de değişik internet sitelerinde alınarak bu klasörlerde word sayfasına yazıldı. Tüm kavramlarla ilgili bu çalışma bittikten sonra 100?ün üzerinde internet sitesinden yararlanılarak bu kavramlar ile ilgili görseller toplandı ve ilgili kavramın klasörüne yerleştirildi. Klasörlere yerleştirilen bu görseller, Dreamweaver web editörü programında çalışması için uzantıları değiştirildi ve her klasör ile klasörün içindeki görseller programa uygun kodlandı. Kodlanan bu kavram klasörleri Dreamweaver web editörü programında düzenlendi. Bu programda kavramlar düzenlenirken görseller gözleri yormayan bir renk üzerine oturtuldu. Her kitabın pdf dosyasının içindekiler bölümünden başlığına, sayfalarına iç link Her kitabın (sanal kitap) sonundaki kavramların biyoloji Sitesindeki tanımlarına ve görsellerine link atıldı. Hazırlanan tüm kavramlar internet entegreli olarak DVD?de toplanmıştır. Araştırmanın benzer çalışmalara yardımcı olabilmesi için kullanılan sanal araçlar, izlenen yollar, yöntemler ve yapılan işlerin her aşaması yöntem kısmında anlatılmıştır. Araştırmanın kazanımları, eğitime katkısı ve elde edilen yargılar sonuç ve öneriler kısmında sunulmuştur.http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/kf/to/to.htmlAnahtar Kelimeler: Biyolojik kavramlar, Sanal Kitap, Sanal Araç | |
dc.description.abstract | Visual and descriptive educational materials related to the concepts have been developed by collecting some necessary documents from libraries, course texts and the web sites related to concepts in biology books which are studied in high schools (9,10,11 and 12).The different definitions of 558 concepts found in high school biology books, and around 4000 visuals (pictures) related to these definitions, the necessary documents have been collected by using high school biology textbooks and over 100 websites. A folder is created for each concept, and the different definitions related to these concepts which taken from both biology textbooks and various web sites have been written on Word Page in these folders.After this study related to all concepts is over, images related to these concepts are collected by using over 100 websites and placed in the folder of the related concept.These images are placed in the folders, the extensions of them have been changed to work in Dreamweaver web editor program, each folder and images in the folder are appropriately coded to the program. Encoded these concept folders have been organized in the Dreamweaver web editor program. In this program while editing images, color concepts have been based on an easy way for eyes. Pdf file of the each book contains the title of each section, the internal link to the pages of each book (virtual book) at the end of the definitions of the concepts of biology and visuals Site link is discarded.All the prepared concepts have been collected on DVD with the internet linked. Virtual instruments, the tracked trails, methods and every stage of done works have been explained in the method part to be helpful for the similar studies. The achievements of the research, its contributions to education and the obtained judgments have been presented in the parts of conclusion and recommendations.http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/kf/to/to.html Keywords: Biological Concepts, Virtual Book, Virtual Vehicle | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.title | Liselerde okutulan biyoloji kitaplarındaki (9,10,11 ve 12. sınıflar düzeyinde) kavramların internet ve sanal ortamda biyoloji eğitimine kazandırılışı üzerine bir çalışma | |
dc.title.alternative | A study about the integration of concepts in biology books taught in high school (9,10,11 and 12 of grades) into the education of biology on the internet and virtual environment. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10013925 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357571 | |
dc.description.pages | 53 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |